رهبر در مؤسسه شهدای مؤتلفه اسلامی:

عملکرد سلیقه‌ای کنوانسیون‌های رفع تبعیض جای تأسف دارد

عضو مرکزی حزب مؤتلفه‌ی اسلامی گفت: ایالات متحده و ایران هیچ کدام عضو کنوانسیون‌های رفع تبعیض در جهان نیستند.

عملکرد سلیقه‌ای کنوانسیون‌های رفع تبعیض جای تأسف دارد

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکلهای باشگاه خبرنگاران، "فاطمه رهبر" نماینده‌ مردم در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه‌ی اسلامی در مراسم جشن میلاد کوثر که صبح امروز و در آستانه‌ میلاد حضرت زهرا(س) در مؤسسه شهدای مؤتلفه اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: مهمترین دستاورد نظام مقدس جمهوری اسلامی برای بانوان پیدا کردن جایگاه مناسب زنان واعتماد خانواده‌ها به جامعه برای حضور زنان و دختران در بخشهای مختلف عرصه‌های اجتماعی بود.

رهبر با بیان اینکه افرادی که سن بیشتری نسبت به سایرین دارند به خوبی به خاطر دارند که در زمان قبل از انقلاب بانوان متعهد در جامعه حضور نداشتند اما در حال حاضر وضعیت این چنین نیست.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه‌ی اسلامی اضافه کرد: برای فراهم آوردن جامعه‌ای ایده‌آل به چندعامل نیاز داریم؛ در غرب فی نفسه به موضوع زن به صورت واحد نگاه می‌شود اما در اسلام زن در کنار خانواده مدنظر است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان نگاهی آماری به وضعیت زنان در سالهای پس از پیروزی انقلاب اظهار داشت: در این سالها بیسوادی تقریباً ریشه کن شده است و بیش از 96 درصد زنان و دختران ما حتی در مناطق صعب العبور نیز باسوادند.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود با اشاره به شاخص امید به زندگی ادامه داد: این شاخص که از شاخص‌های با اهمیت در آمار‌های بین‌المللی است مطابق آمار سرشماری سال 91 در بین زنان و بانوان کشورمان 74 درصد عنوان شده است.

رهبر در ادامه به پیشرفت‌های زنان و بانوان کشورمان در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی، ورزشی و المپیاد‌های مختلف اشاره کرد و گفت: نکته مهم در ارتقاء جایگاه زنان در هر یک از عرصه‌های شمرده شده حفظ شئونات زنان و دختران است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه‌ی اسلامی با بیان اینکه در زمینه‌ی بین‌المللی زنان ما به عنوان الگو برای زنان آزاده‌ی جهان تلقی می‌شوند، تصریح کرد: این مهم در سفر‌ها و مراودات به کشور‌های به خوبی به چشم می‌خورد و این اتفاق به برکت ابتکارات معمار کبیر انقلاب رقم خورده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه نگاه غرب به زن بحث برابری جنسی است، خاطر نشان کرد: در غرب معتقدند هر اتفاقی که برای مردان رقم می‌خورد مشابه آن نیز باید در حق زنان محقق شود اما اسلام معتقد است این ظلم به زن محسوب می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود با بیان اینکه نگاه اسلام به زن نگاهی عزت بخش است، اضافه کرد: اسلام امتیازاتی برای زن قائل شده است مانند مهریه، اجرت المثل ، نفقه و ... که در هیچ جای جهان از زن به این ترتیب حمایت نمی‌شود.

رهبر با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی نمی‌توان به کنوانسیون رفع هر گونه تبعیض بپیوندد، ادامه داد: البته در مجلس ششم پیوستن به این کنوانسیون تصویب اما توسط شورای نگهبان لغو شد. بیست سال پیش در پکن دوازه محور در دستور کار کشورها قرار گرفت و تحت عنوان کنوانسیونی تدوین شد که جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده به آن نپیوستند.

عضو شورای مرکزی حزب  مؤتلفه‌ی اسلامی علت نپیوستن آمریکا به این کنوانسیون را اعتقاد آمریکایی‌ها به این که دستور العمل‌های این کنوانسیون مربوط به کشور‌های دیگر است و ما با تو جه به برخورداری از قوانین مترقیانه از آن بی نیازیم، عنوان کرد و جمهوری اسلامی نیز به دلیل برخورداری و پیروی از قوانین جامع اسلامی نیازی به پیوستن به این قبیل کنوانسیون‌ها را ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجلاسی که به صورت سنواتی هر چند سال یکبار در کشورهای مختلف جهان در خصوص این کنوانسیون‌ها برگزار می‌شود، ادامه داد: مقر اخیر برگزاری این جلسات در شهر نیویورک بود و ما در سخنرانی‌های خود به ارائه دیدگاه‌های اسلام، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه زن پرداختیم و ذکر کردیم دقیقاً زمانی که داعش جنایاتی را نسبت به زنان و کودکان در کشورهای مختلف انجام می‌دهد شما در بیانیه‌های خود ساکت مانده و هیچ واکنش نشان ندادید این بیانگر عملکرد سلیقه‌ای شما در خصوص کنوانسیون‌ها است.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود با اشاره به اینکه در کشور‌های غربی در خصوص تشکیل خانواده به شیوه‌های مختلف از جمله همجنس‌گرایی قوانینی تدوین و تصویب شده است، اضافه کرد: از این مسائل حتی در سطح جهانی نیز باید پرهیز شود تا خانواده و  زن جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

رهبر در پایان با اشاره به مخاطرات نرم‌افزار‌های فضای مجازی خاطرنشان کرد: در نشستی که اخیراً در سازمان ملل برگزار شد، کشور‌های اروپایی به هم اندیشی برای برحذر ماندن خانواده‌ها از پیامد‌های منفی این فضا‌های مجازی پرداختند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: بانوان ، متعهد ، آمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار