یزد؛

خسارت 1420 میلیارد تومانی حوادث طبیعی به کشاورزی یزد

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی یزد خسارت ناشی از حوادث طبیعی در بخش های مختلف کشاورزی این استان در سال گذشته را یکهزار و 420 میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛ سید حسن مکی گفت: از مجموع خسارت وارد شده یکهزار و ۲۴۳ میلیارد تومان آن مربوط به سال زراعی ۹۳_۹۲ است که در شش ماهه اول حادث شد.

وی با بیان اینکه مابقی آن مربوط به سال زراعی ۹۴_۹۳ است، میزان خسارت وارده از ‘خشکسالی’ در بخش زراعت، باغبانی و آب و خاک ، دام و منابع طبیعی در سال ۹۳ را ۶۹۹ میلیارد تومان اعلام کرد.

مکی، میزان خسارت سرمازدگی در بخش های یاد شده در همین مدت در استان را در مجموع ۲۹۴ میلیارد تومان بیان و اظهار کرد: همچنین سیل ۳۰۰ میلیون تومان ،گرمازدگی و آفتاب سوختگی ۴۲۱ میلیارد تومان و طوفان نیز پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بخشهای مورد اشاره خسارت وارد کرده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی یزد بیشترین خسارت وارد شده را مربوط به شهرستان تفت با ۲۷۷ میلیارد تومان ذکر کرد.

سطح کل زمین های کشاورزی قابل کشت در استان یزد ۱۷۰ هزار هکتار است که در ۱۲۹ هزار و ۱۱۲ هکتار یعنی معادل ۷۵ درصد آن محصول کشت می شود که این رقم ۸۳ صدم درصد کل اراضی کشاورزی کشور را شامل می شود که از این میزان ۳۹٫۴ درصد را اراضی 

زارعی، ۵۹٫۷ درصد را اراضی باغی و کمتر از یک درصد را گلخانه ها تشکیل می دهند.

در سال زراعی گذشته یک میلیون و ۲۲۷ هزار و ۷۷۸ تن انواع محصولات کشاورزی برداشت شد که بیش از ۱٫۲ درصد کل تولید کشور را شامل می شود.

استان یزد در تولید محصولات گلخانه ای، بلدرچین، روناس و گوشت مرغ رتبه اول کشور، در تولید پسته و زعفران رتبه سوم، انار رتبه چهارم و بادام مقام پنجم کشور را در اختیار خود دارد.

انتهای پیام/س



برچسب ها: خسارت ، کشاورزی ، حوادث ، طبیعی ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.