مشاور امنیت ملی رئیس جمهور سابق آمریکا چین و روسیه را ضامن توافق هسته‌ای با ایران دانست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، مشاور امنیت ملی «جیمی کار‌تر» رئیس جمهور سابق آمریکا از چین به عنوان ضامن توافقنامه هسته‌ای نام برد. 

 «زبیگنف برژینسکی» در مصاحبه‌ای با نشریه "هافینگتون پست" در پاسخ به سوالی درباره پیامد‌های محور پارس (ایران) توصیف شدن اوباما در آمریکا، گفت: آثار راهبردی برای آمریکا در کوتاه مدت این است که احتمال جنگ آمریکا برضد ایران را کاهش می‌دهد درحالیکه جنگ برضد ایران می‌تواند باعث خشونت و بی‌نظمی گسترده‌تر در کل منطقه شود. اگر تلاش برای رسیدن به ثبات و همکاری بیشتر با ایران موفقیت آمیز باشد، کمک بزرگی به کاستن از مناقشه در منطقه خواهد کرد. «

خبرنگار هافینگتون پست در ادامه گفت: آنچه که به نظر می‌رسد در توافقنامهٔ ایران گم شده باشد این واقعیت است که چین به عنوان یک تضمین کننده، این توافقنامه را امضا کرده است. برژینسکی در اینباره گفت: شما به نکته ای بسیار مهم اشاره کردید؛ چین یک قدرت بزرگ است و در عمل به عنوان یک ضامن در این روند حضور دارد. همچنین این واقعیت به‌‌ همان اندازه مهم است که روسیه هم همین نقش را ایفا می‌کند. 

وی ادامه داد: تصمیم چینی‌ها برای همکاری با آمریکا در مورد ایران در حال حاضر یکی از مهم‌ترین جنبه‌های تکامل در روابط بین آمریکا و چین است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار