عجایب گردشگری/

5 مکان خارق العاده ی دنیا را تماشا کنید+تصاویر

زیبایی‌های بی‌شماری که در کره خاکی‌ وجود دارد‌ و همین تنوع انتخاب را سخت کرده است.بر همین اساس در اینجا به معرفی 5 مورد از این شگفتی‌های بزرگ طبیعت می پردازیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،  زیبایی‌های بی‌شماری که در جای‌جای کره خاکی‌ وجود دارد‌، خیلی سخت است فقط به معرفی تنها چند مورد از این شگفتی‌های بزرگ طبیعت بپردازیم. با این وجود در این گزارش 5 جاذبه طبیعی و خارق‌العاده را معرفی می‌کنیم که نظیرشان در هیچ‌ کجای دنیا وجود ندارد و هر یک پدیده‌ای بی‌همتا است.
 
 
• «گرند کنیون»

تنگه‌ بزرگی که به نام «گرند کنیون» شناخته می‌شود، در شمال آریزونا واقع شده‌ و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی برای گردشگرانی است که آمریکا را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند. این دره که طی میلیون‌ها سال در اثر فرسایش حاصل از جریان آب رودخانه کلورادو شکل گرفته‌، بیش از 1.6 کیلومتر عمق و 446 کیلومتر طول دارد. تنگه بزرگ‌، عمیق‌ترین یا بزرگترین دره جهان است و وسعت باورنکردنی آن در کنار مناظر زیبا و بکر قرار گرفته تا جاذبه‌ای بی‌نظیر خلق شود و گردشگران بین‌المللی را به سمت خود بکشاند.


این مکان امروزه با نام «پارک ملی گرند کانیون» شناخته می‌شود و سالانه بیش از ۵ میلیون بازدیدکننده دارد. این دره سالیان درازی زیستگاه بومیان آمریکایی بود که در غارهای آن روزگار سپری می‌کردند. اولین اروپایی که به «گرند کانیون» گام نهاد، «گارسیا لوپز دِگاردناس» بود که در سال ۱۵۴۰ به آن‌جا رسید.


• آبشار «ایگوازو»

یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی جهان آبشار ایگوازوست که در مرز بین برزیل و آرژانتین قرار دارد. این آبشار عظیم شامل 275 آبشار نشات گرفته از رودخانه «ایگوازو» می‌شود که اکثرشان حدود 64 متر ارتفاع دارند. معروف‌ترین و جذاب‌ترین این آبشارها «گلوی شیطان» است که شکلی «U» مانند‌، 82 متر ارتفاع ، 150 متر پهنا و 700 متر طول دارد.

 

• آمازون

آمازون پرآب‌ترین رودخانه جهان است که در هنگام ریختن به دریا بیشتر از مجموع آب 10 رودخانه پرآب دنیا را شامل می‌شود. در این رود بیش از 3000 گونه ماهی زندگی می‌کند و دانشمندان همچنان در حال کشف گونه‌های جدید هستند. در طول قرن گذشته رودخانه‌های آمازون و نیل برای کسب عنوان طولانی‌ترین رود جهان همواره با یکدیگر در رقابت بوده‌اند. طول واقعی این رودخانه‌ها همواره در معرض تغییر و تحول بوده و هرگز متخصصان نتوانسته‌اند مقدار واقعی آن را اندازه‌گیری کنند. آمارها نشان داده که رود نیل در آفریقا به شکل متغیر بین 5.4 تا 6.7 هزار کیلومتر درازا دارد. اما جدا از این مساله در خصوص مقدار آب موجود، هیچ شکی نیست که آمازون پرآب‌ترست.

 

جنگل بارانی آمازون که بزرگترین جنگل گرمسیری دنیاست، از نظر تنوع گونه زیستی در جهان بی‌همتاست. یک‌دهم گونه‌های شناخته‌شده جهان در جنگل بازانی آمازون زندگی می‌کنند. این منطقه جنگلی که رودخانه آمازون نیز از میان آن می‌گذرد، بخش‌هایی از کشورهای برزیل، اکوادور، گویان، کلمبیا، ونزوئلا، بولیوی، پرو و سورینام را دربرمی‌گیرد.

•جزایر گالاپاگوس

گالاپاگوس مجمع‌الجزایری کوچک و آتشفشانی متعلق به کشور اکوادور، واقع در شرق اقیانوس آرام است. این جزیره‌ها در مساحتی 1000 کیلومتری در غرب قاره آمریکای جنوبی گسترده‌اند. گالاپاگوس با اکوسیستم بی‌نظیرش مشهورترین در نوع خود است. «چارلز داروین» نظریه «انتخاب طبیعی» خود را با الهام از تحقیقات خود در این منطقه مطرح کرد. تورهای روی آب گالاپاگوس فرصت خوبی را برای گردشگرانی که مشتاق لذت بردن از تنوع زیستی و دیدن مناظر بدیع از حیات‌وحش این جزیره‌ها هستند، فراهم می‌کند.

• پارک ملی «سرنگتی»

«سرنگتی» اکوسیستمی در شمال‌غرب تانزانیاست که تا جنوب‌غرب کشور کنیا کشیده شده. این منطقه بیشترین جمعیت پستان‌داران را شامل می‌شود و گردشگران را به دیدن شگفت‌انگیزترین مناظر و رویدادهای حیات‌وحش میهمان می‌کند. یک میلیون گوزن یالدار و 200 هزار گورخر در مساحت 500 کیلومتری این منطقه زندگی می‌کنند. این پارک به خاطر مهاجرت سالانه بیش از یک میلیون و 500 هزار گاو وحشی آفریقایی و 250 هزار گورخر در آن معروف شده است. یوز، آهو، توپی، کفتار، عنتر، ایمپالا، سگ وحشی آفریقایی و زرافه از دیگر حیواناتی هستند که در «سرنگتی» زندگی می‌کنند و این منطقه را تبدیل به یکی از بزرگترین‌ گنج‌های طبیعی قاره آفریقا کرده‌اند.
 
 

 
انتهای پیام/
منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار