ملاقات معاون وزیر امور خارجه لتونی با تخت‌روانچی

آندرس پیلد گویچ، معاون وزیر امور خارجه جمهوری لتونی که بنا به دعوت آقای دکتر مجید تخت روانچی معاون اروپا و امریکا وزارت امور خارجه کشورمان جهت توسعه روابط و همکاریهای لتونی و جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر نموده با وی ملاقات کرد.

ملاقات معاون وزیر امور خارجه لتونی با تخت‌روانچی
به گزارش گروه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، "آندرس پیلد گویچ"، معاون وزیر امور خارجه جمهوری لتونی که بنا به دعوت "مجید تخت روانچی" معاون اروپا و امریکا وزارت امور خارجه کشورمان جهت توسعه روابط و همکاریهای لتونی و جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر نموده با وی ملاقات کرد.

در این ملاقات طرف ایرانی با استقبال از ارتقاء سطح رایزنی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران و لتونی، که طی سال گذشته انجام پذیرفته ، خاطر نشان ساخت که ظرفیتهای بسیاری جهت همکاری بین دو کشور وجود دارد ، و اظهار امیدواری نمود که ظرفیت‌های موجود در جهت تحقق همکاریها بین دو کشور مورد استفاده قرار گیرند.


در این زمینه تخت روانچی از بخشهای انرژی ، پتروشیمی ، حمل و نقل ، کشاورزی ، محیط زیست و همکاریهای علمی و فنی به عنوان زمینه های مناسب برای همکاری میان ایران و لتونی یاد کرد و از تشکیل گروه دوستی پارلمانی و نیز تبادل هیئتهای اقتصادی و تجاری بین دو کشور استقبال کرد.

وی با اشاره به روند جاری مذاکرات هسته ای و تبیین وضعیت موجود در این خصوص اظهار داشت در جریان مذاکرات لوزان راه حلها مشخص شده اند ، و امیدواریم در ادامه مذاکرات طرف مقابل در مسیر کار سنگ اندازی نکرده و با حسن نیت دستیابی به توافق جامع را میسر سازد. 

تخت روانچی همچنین بر لغو تحریمها همزمان با اجرای تعهدات ایران تاکید کرد.

در جریان این ملاقات آندرس پیلدگویچ اظهار داشت : در پی بازدید وزیر امور خارجه لتونی از تهران در اردیبهشت ماه سال 1393 فصل جدیدی در روابط دو کشور بوجود آمده و این امیدواری وجود دارد که با سفر آتی دکتر ظریف وزیر امور خارجه به لتونی روابط و همکاریهای دو کشور بیش از پیش توسعه یابند.

وی افزود لتونی اینک ریاست دوره ای شورای اروپا را بر عهده دارد و ما از روند روابط دوجانبه با ایران و همکاریهای ایران و اروپا بسیار خوشحال هستیم . وی افزود فرصت مغتنمی برای حل مسئله هسته ای بوجود آمده است و با به نتیجه رسیدن مذاکرات 1+5 پنجره همکاریهای ایران و اروپا بسیار وسیعتر خواهد شد.

وی همچنین با اعلام تمایل طرف لتونی جهت ایجاد گروه دوستی پارلمانی و تبادل هیئتهای پارلمانی ، از افزایش همکاریهای فرهنگی دو کشور نیز استقبال کرد.

وی گفت امیدوار هستیم نخستین کمیسیون مشترک حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران و لتونی طی سال جاری در ریگا برگزار شود .

در این دیدار همچنین مسائل مربوط به بحرانهای منطقه ای مورد رایزنی طرفین قرار گرفتند .

انتهای پیام/
برچسب ها: تخت روانچی ، ایران ، لتونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار