آخرین تحولات یمن/

سعود الفیصل: مذاکرات سازنده‌ای با وزیر خارجه فرانسه داشتیم/ تصرف یک پایگاه سعودی به دست قبیله‌ای یمنی/1200 حمله از آغاز تجاوز نظامی به یمن

در پی حمله انتقام‌جویانه قبایل به یک پایگاه نظامی در خاک عربستان، ده‌ها سرباز سعودی کشته شدند.

حمله انتقام جویانه قبایل سعودی به یک پایگاه نظامی/ کشته شدن سه افسر سعودی در مرز یمن/ عدن در شرف بحران انسانیبه گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ پرس تی وی در خبری فوری اعلام کرد، در پی حمله انتقام جویانه قبایل به یک پایگاه نظامی در نزدیکی مرز یمن، ده‌ها سرباز سعودی کشته شدند.

گفته می شود در پی تجاوز نظامی عربستان به یمن، نیروهای قبایل عربستان به پایگاه نظامی این کشور در نزدیکی مرز یمن حمله کرده و تعداد زیادی سرباز را کشته اند.

هنوز گزارشی درباره آمار دقیق کشته شدگان این حمله منتشر نشده است.

ادعای وزارت دفاع عربستان: کشته شدن بیش از 500 نیروی انصارالله در مرز عربستان
یک منبع در وزارت دفاع عربستان مدعی شد بیش از 500 نفر از نیروهای انصارالله در مرز عربستان کشته شدند.

 یک منبع در وزارت دفاع عربستان مدعی شد بیش از 500 نفر از نیروهای انصارالله از زمان شروع عملیات "توفان قاطعیت"  در درگیری های مرزهای جنوبی عربستان با یمن کشته شدند.

خبرگزاری عربستان به نقل از این منبع اعلام کرد کشته های انصارالله در درگیری های  شهرهای "جازان" و "نجران" به بیش از 500 نفر رسیده است.

این منبع در ادامه ادعاهای خود افزود: نیروهای انصارالله جمعه شب خمپاره ای را به یکی از مناطق مرزی نجران که یگانهایی از نیروهای زمینی عربستان در آن حضور داشتند، شلیک کردند.

کشته شدن سه افسر سعودی در مرز یمن
از سوی دیگر، رسانه ها گزارش دادند سه افسر عربستانی به دنبال درگیری با نیروهای انصارالله در ایستگاه مرزی " المنار"، کشته شدند. این ایستگاه مرزی در خاک عربستان و در مجاورت شهر "صعدا" در یمن قرار دارد.

نیروهای قبیله "طخیه" یمن  درحمله به پایگاه نظامی "المناره"  عربستان ، موفق شدند آن را تصرف کنند.

نیروهای نظامی عربستان 26 مارس( 6 فروردین) حملات هوایی خود را به یمن آغاز کردند. آنها حمایت از " منصور هادی" رئیس جمهور فراری یمن و مقابله با گروه انصارالله را بهانه این تجاوز نظامی اعلام کردند. 

بحران انسانی در عدن
در خبر دیگری از یمن، شبکه خبری الجزیره گزارش داد بحران انسانی در عدن پس از کمبود مواد غذایی و محصولات و قطع آب و برق و خدمات ضروری ، تشدید شده است.

این شبکه گزارش داد  بیشتر مغازه ها به دلیل تمام شدن محصولات خود تعطیل هستند.

 همچنین به علت وخامت اوضاع امنیتی راهی برای ورود به این شهر وجود ندارد.

اهالی عدن می گویند عده ای هستند که زخمی شده اند؛ اما امکان معالجه آنها وجود ندارد.

ساکنان شهر عدن همچنین خواستار شکستن محاصره این شهر و ورود نیروهای پزشکی شدند.

الجزیره همچنین گزارش داد هواپیماهای ائتلاف موسوم به عربی صبح امروز نیز حملات خود را به پایگاه های انصارالله و نیروهای هوادار علی عبدالله صالح در صنعا از سر گرفتند.
1200 حمله از آغاز تجاوز نظامی به یمن
سرتيپ "احمد العسيري" سخنگوي نظامي عربستان سعودي گفت: هواپيماهاي ائتلاف عربی از زمان آغاز حملات هوائي به يمن تاکنون 1200  بار به این کشور حمله کرده‌اند

***
11:51 ائتلاف موسوم به عربی یک پایگاه جنبش انصارالله یمن را در نزدیک کاخ ریاست جمهوری عدن را بمباران کرد.

12:23 شبکه تلویزیونی المسیره  از پیشروی زیاد نیروهای ارتش و امنیتی و کمیته‌های مردمی در استان مأرب خبر داد و اعلام کرد نیروهای ارتش و امنیتی و کمیته‌های مردمی، عناصر تکفیری را از اردوگاه صرواح بیرون راندند و امنیت مجتمع دولتی را تامین کردند.

13:01 نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی از منطقه صرواح به سمت استان مأرب پیشروی کردند و وارد بزرگ‌ترین اردوگاه القاعده در اطراف این استان شدند.

 در همین حال شماری از عناصر القاعده بعد از درگيری با نيروهای ارتش يمن و کميته‌های مردمی در منطقه کوفل در استان مأرب کشته و زخمی شدند.

 13:34 نيروهای عربستان سعودی در تلاش‌های مستمر خود برای بازپس گرفتن پايگاه نظامی المناره -- که افراد قبيله طخيه کنترل آن را در اختيار گرفته اند-- ناکام ماندند. 14:00 یکی از رهبران انصارالله در گفتگو با شبکه المیادین با تکذیب خبر کشته شدن رهبر انصارالله گفت: عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله به فعالیت های روزانه خود در استان صعده مشغول است. وی گفت: اخبار منتشره درباره حمله به پایگاه های انصارالله با هدف سرپوش گذاشتن به کشتار غیر نظامیان صورت می گیرد.

 14:18  شبکه روسیا الیوم نیز به نقل از خبرنگار خود اعلام کرد در حمله ائتلاف به روستای "الظهره" در استان تعز11 نفر کشته و 20 نفر زخمی شدند.

 14:48 شبکه اسکای نیوز عربی به نقل از برخی منابع گزارش داد: در حمله ائتلاف عربستان به پایگاه های انصارالله در شرق تعز، 15 نفر کشته شدند.
این منابع همچنین اعلام کردند 8 نفر دیگر نیز در این بمباران زخمی شدند.

15:00 شبکه المیادین نیز به نقل از خبرنگار خود گزارش داد: یکی از رهبران القاعده به نام "مجاهد باغزوان" به اتفاق همراهان خود در حمله هوایی آمریکا در غرب شهر مکلا در حضرموت کشته شدند.

16:00 شبکه خبری العربیه در خبری فوری به نقل از وزیر خارجه عربستان، اظهارات او را این طور منعکس کرد: مذاکرات سازنده ای با وزیر خارجه فرانسه درباره اوضاع یمن و مبارزه با تروریسم داشتیم.
فیصل گفت فرانسه تأکید کرده است از مشروعیت دولت یمن حمایت می کند.
فیصل مدعی شد: حوثی ها با سلاح های سنگین  میان غیرنظامیان ایجاد رعب و وحشت می کنند.


این خبر تکمیل می‌شود.......


برچسب ها: عربستان ، سعودی ، یمن ، قبیله ، حوثی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
محمد صادقی
۱۹:۱۵ ۲۳ فروردين ۱۳۹۴
مرگ بر آل سعود
به امید پیروزی حق بر باطل
Iran (Islamic Republic of)
سرباز وطن
۱۸:۱۹ ۲۳ فروردين ۱۳۹۴
بلاخره یمنی ها از خودشان غیرتی نشان دادند ای ول بکوبید تا فتح مکه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۳ فروردين ۱۳۹۴
آل سعود در باتلاق یمن غرق خواهد شد . این حماقت بزرگی بود که آمریکائی های جنایتکار خودشان مرتکب نشدند و اجرای آن را به جوانان جویای نام شاه سلمان سعودی دادند .
آخرین اخبار