یک مقام عراقی مدعی شد؛

عبادی از آمریکا تسلیحات پیشرفته درخواست می‌کند

یک مقام ارشد عراقی اعلام کرد نخست وزیر این کشور در دیدار هفته آینده خود با رئیس جمهور آمریکا، برای مقابله با داعش از آمریکا تسلیحات درخواست خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد عراقی روز شنبه اعلام کرد «حیدر عبادی» نخست وزیر این کشور در دیدار هفته آینده خود با «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا، درخواست دریافت هواپیماهای بدون سرنشین و سایر تسلیحات آمریکایی را برای مقابله با گروه تروریستی داعش مطرح خواهد کرد. 

عبادی که در سمت نخست وزیر عراق برای نخستین بار به واشنگتن سفر خواهد کرد، امیدوار است بتواند آمریکا را متقاعد کند نیرو‌ها و تسلیحات بیشتری را در اختیار این کشور قرار دهد. نیروهای آمریکایی در ماه دسامبر سال ۲۰۱۱ از عراق خارج شدند. 

این مقام ارشد عراقی که خواست نامش فاش نشود در این باره گفت: «داعش اکنون به مشکلی برای همه تبدیل شده است. اگر این مشکل به کانادا یا فرانسه گسترش پیدا کند، نمی‌توانید از آن بگریزید.» اشاره وی در این سخنان به حملاتی بود که به وسیله افراد تحت تاثیر داعش یا القاعده در این کشور‌ها رخ داده است. 

این مقام عراقی در ادامه گفت: عبادی خواستار دریافت مجموعه‌ای از تسلیحات پیشرفته است که از جمله آن‌ها می‌توان به هواپیماهای بدون سرنشین غیر مسلح، بالگردهای نظامی آپاچی و مهمات اشاره کرد.


انتهای پیام/
برچسب ها: عراق ، تسلیحات ، عبادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار