یزد؛

کسب مجوز مسابقات اسب دوانی نژادهای تروبرد ودخون برای اولین بار دریزد

رئیس هیئت سوارکاری استان یزد گفت: امسال برای اولین بار در استان یزد با کسب مجوز از فدراسیون سوارکاری امکان برگزاری مسابقات اسب دوانی با حضور اسب هایی با نژاد های "تروبرد" و "دخون" نیز فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛ احمد زارع پور اشکذری گفت:  هم اکنون سیزدهمین دوره از مسابقات اسب دوانی  کشور در استان یزد در حال برگزاری است و این مسابقات از جمعه 14 فروردین ماه آغاز و به مدت شش هفته در مجتمع سوارکاری صفائیه یزد برگزار می شود.

رئیس هیئت سوارکاری استان یزدگفت: در دوره‌های قبل تنها با حضور اسب‌هایی با نژاد عرب برگزار می شد اما  امسال برای اولین بار در استان یزد با کسب مجوز از فدراسیون سوارکاری امکان برگزاری مسابقات اسب دوانی با حضور اسب هایی با نژادهای "تروبرد" و "دخون" نیز فراهم شده است.

وی به سابقه طولانی استان گلستان در برگزاری این مسابقات اشاره کرد وافزود: امیدواریم با برنامه ریزی‌های انجام شده بتوانیم در آینده نزدیک در برگزاری این سری مسابقات با حضور اسب‌هایی با هر سه نژاد "تروبرد" و "دخون" و "عرب" با گلستان رقابت کنیم.

زارع پور در ادامه به پتانسیل خوب استان یزد در برگزاری این مسابقات اشاره کرد و گفت: بیش از 60 درصد اسب عرب کشور در استان یزد وجود دارد.

زارع پور گفت: هر هفته بطور میانگین سه کورس برگزار و در مجموع در طول شش هفته انجام این رقابت‌ها افزون بر یک میلیارد ریال جایزه نقدی تقدیم می‌شود .

وی در پایان با اشاره به اینکه تا پایان کورس بهاره استان چهار هفته باقی مانده است، گفت: پیش بینی ما این است که در این مسابقات بیش از 130 راس اسب از سراسر کشور شرکت کنند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.