حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی:

مأموریت ذاتی کمیته‌ امداد فقرزدایی است

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به یکی از وظایف ذاتی کمیته امداد گفت: ماموریت ذاتی کمیته امداد فقر ‌‌زدایی است.

مأموریت ذاتی کمیته‌ امداد فقرزدایی استبه گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در آیین تودیع و معارفه رؤسای پیشین و جدید کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) که صبح امروز یکشنبه با حضور رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس عبدالرضا عزیزی، سردار سرتیپ حسین اسلامی جانشین فرمانده کل سپاه و هیات امنای این نهاد در مرکز همایش‌های غدیر ساختمان مرکزی این نهاد برگزار شد، با اشاره به تقارن جلسه‌ امروز با ولادت حضرت زهرا(س)،  اظهار کرد: شاهد بودیم که مقام معظم رهبری نیز در این خصوص جلسه‌ای با مداحان داشتند که در آن سخنرانی فرمودند و هیچ نقطه‌ مبهمی در آینده سیاست گذاری خارجی جمهوری اسلامی ایران باقی نگذاشتند و انصافاً به همه سوالاتی که در ذهن دوستان و منتقدان وجود داشت پاسخ دادند و نکات مبهم را روشن کردند و یکی از سرفصلهای مهم سیاست خارجی  جمهوری اسلامی ایران را با بیان شیوا ایراد نمودند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه با اشاره به شباهت این سخنرانی با سخنرانی امام حسین(ع) در صحرای منا، گفت: پس از استماع این سخنرانی به یاد سخنرانی امام حسین در صحرای منا افتادم ایشان در آن سالی که برای حج به مکه رفتند در صحرای منا دستور دادند که تمام نزدیکان و تابعین در منا جمع شوند. نطقی را ایراد کردند که در تاریخ ثبت شده است. خیلی از فرمایشات حضرت آقا با سخنان آن روز امام حسین(ع) شباهت و قرابت دارد.


وی با اشاره به اینکه خطابه امام حسین(ع) از چند جهت قابل توجه است، تصریح کرد: نخست شخصیت سخنران که تأثیر بسیاری در القا سخن دارد همچنین شخصیت معصومی چون امام حسین(ع) مستمعین همه نخبگان بودند.


در این جلسه  حضرت امام حسین(ع) بر ولایت پدرشان 14 دلیل آوردند و در نهایت بعد از آن امر به معروف و نهی از منکر انجام دادند و در پایان اشاره به هدفی که داشتند، کردند.


حجت الاسلام محمدی گلپایگانی در ادامه افزود: امروز نیز همان گونه است در مقابل حکومت حق جمهوری اسلامی ببینید چه کسانی ایستادند. تعزیه گردان اصلی آن آمریکا و صهیونیست است.


امروز در دوره‌ای زندگی می کنیم که جنایات بسیاری علیه مسلمانان انجام می‌شود. مقام معظم رهبری اشاراتی به حکومت آل سعود داشتند: که به زودی دماغشان به خاک مالیده خواهد شد.


رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه گفت: مقام معظم رهبری بسیار هوشیار، بیدار و آماده و مخلص هستند. ذره‌ای در وجود ایشان هوی و هوس وجود ندارد و همه‌ی آن مذهب حق و ترویج حق است و لا غیر.


وی در ادامه با اشاره به یادی از مدیران سابق کمیته‌ی امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: از مدیران سابق بویژه مرحوم عسگر اولادی که از نزدیک شاهد اخلاص و فعالیت ایشان بودیم و مهمتر از آن جلب حمایت امام (ره) بود.


ایشان از خرداد 42 به بعد ارتباط مستقیمی با حضرت امام داشت در زمانی هم که مسئول نماینده ی امام در این نهاد بود با حیثیت کارها را جلو می‌برد.


حجت الاسلام و المسلمین محمد گلپایگانی تصریح کرد: پس از رحلت امام (ره) یاد ندارم که وی نسبت به مقام رهبری کوچکترین بی احترامی داشته باشد.


رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به تغییرات کمیته امداد امام خمینی در حوزه ریاست و هیات امنا، تصریح کرد: آقای انواری انصافاً کوشا بودند اما پس از فوت مرحوم عسگر اولادی احساس شد که باید تغییر مهمی در این تشکیلات صورت گیرد.


در میان جمع مخلص جای یک روحانی خالی بود که بنابر این حجت الاسلام و المسلمین کازرونی که جز کفایت و لیاقت از وی چیزی مشاهده نکردیم مسئولیت به ایشان داده شد که انشاء الله کارگشا باشند.


وی تصریح کرد: آقای فتاح نیز چهره  شناخته شده و معروفی هستند انسان پاک باخته‌ای که بسیاری از عمر خود را در جبهه‌ها طی کرد و دانش و تجربه را با یکدیگر هماهنگ و انگیزه را نیز به آن اضافه کرد.مطمئناً ایشان منشا آثار بسیاری در کمیته‌ امداد خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلین محمدی گلپایگانی با بیان اینکه کمیته امداد از آثار و برکات بسیار مهم و بزرگ مرحوم حضرت امام (ره) بود، گفت: در زمان طاغوت ثروت و بیت المال در دست یک عده‌ای خاص و غارتگر می چرخید و در جمع محدودی بیت المال گردش می‌کرد متأسفانه خلاء وجود کم خبری و کم آگاهی نسل فردا از گذشته ی نسل طاغوت احساس می شود. نسل فردا نمی‌داند بر سر اموال و عواید و فرهنگ مردم چه آمد.


وی در ادامه افزود: نسل آینده که امام را ندیده و نمی‌تواند از گذشته تصوری داشته باشد چه باید انجام دهد؟
رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به مسئولیت مهم بویژه روحانیت اظهار کرد: در این بین دو طبقه مسئولیت دارند یکی آنهایی که در دانشگاه‌ها و مدارس عهده‌دار تدریس هستند و سپس روحانیت که با عامه ی مردم در ارتباط هستند. باید این خلاء پر شود و بیان شود که ما چه بودیم؟ چه هستیم و چه خواهیم شد؟


وی در ادامه تصریح کرد: خاندان پهلوی همه چیز را به غارت بردند، جشن هنر شیراز را می‌دانید چه بود؟ جشنهای 2500 ساله می‌دانید چه بود؟ به بهداشت، نه فرهنگ ، وضعیت مردم اینگونه بود. پس از پیروزی انقلاب نقاطی دیده شد که حتی مردم شناسنامه نداشتند. امروز با آن روزها قابل مقایسه نیست. حکومت حکومت اسلامی است که روستایی و شهری برایش فرقی نمی‌کند.


حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی با اشاره به یکی از وظایف ذاتی کمیته امداد گفت: مأموریت ذاتی این نهاد فقرزدایی است.


وی در ادامه با اشاره به توصیه‌ای خطاب به کسانی که در کمیته‌ امداد فعالیت می‌کنند، افزود: به این تشکیلات به چشم یک عبادتگاه نگاه کنید که برای ذخیره  آخرتشان از همیشه نوبت من و شما نیست و یک روز از ما خواهند گرفت هیچ مسئولیتی دائمی و ابدی نیست و اکنون که خداوند ما را در این مسیر قرار داده باید از دقایقش حداکثر بهره برداری را کرد برای روز مبادایتان. حفظ حرمت بیچارگان نکته ی بسیار مهمی است که در این زمینه آموز‌ه‌های دینی بسیار است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: تأکیدی که حضرت آقا برای هیات امنا و ریاست کمیته امداد امام خمینی(ره) انتخاب کردند بسیار با دقت صورت گرفته است. از زحمات خانم مرضیه وحید دستجردی نیز که یکی از اعضای هیئت امنای این نهاد است، همان گونه که در وزارت بهداشت انصافاً نقش مهمی را داشتند در این جا هم قطعاً همان نقش را خواهند داشت.


در پایان حجت الاسلام  محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری حکم رهبری در خصوص انتخاب اعضای هیئت امنای جدید کمیته امداد امام خمینی و ریاست آن را قرائت کرد.


بر این اساس حمید رضا ترقی، سید محمد رضا بختیاری، منصور برقعی، مرضیه وحید دستجردی، حجت الاسلام و المسلمین کازرونی اعضای هیئت امنا و سید پرویز فتاح نیز به ریاست کمیته امداد امام خمینی(ره) منصوب شدند.


انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار