معاون بیمه خدمات سلامت ایران خبر داد

افزایش 100 درصدی سرانه بیمه روستاییان در بخش دهان و دندان

دکتر کبیر گفت: تلاش می‌شود در سال 94 سرانه بیمه روستاها در خدمات سلامت دهان و دندان حداقل تا 100 درصدی افزایش یابد چرا که هزینه‌های مربوط به بحث سلامت دهان و دندان طلب می‌کنند تا منابع بیشتری به آنها اختصاص یابد.

دکتر کبیر معاون بیمه خدمات سلامت ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت ایران در آغاز سال 93 درصدی از سرانه منابع را به برنامه سلامت دهان و دندان اختصاص داده است. یعنی حدود 4 درصد برابر با 88 میلیارد تومان از منابع پیش‌بینی شده را در تفاهم نامه 22000 میلیارد تومانی میان سازمان بیمه با وزارت بهداشت به سلامت دهان و دندان تخصیص داده شد که نقطه ارزشمند در همکاری میان سازمان بیمه سلامت ایران و وزارت بهداشت به شمار می‌رود.

وی افزود: خوشبختانه در سال 93 تلاش‌ها و پیگیری‌های خوبی از سمت بیمه سلامت و وزارت بهداشت صورت گرفت تا بتواند چارچوب مناسبی برای اجرا شدن این طرح عملیاتی شود.

معاون بیمه خدمات سازمان سلامت گفت: نکته قابل توجه این است که در استانها تلاش شده با همکاری ادارات کل بیمه سلامت با معاونت‌های بهداشتی، واحد‌های ارائه خدمت بازیابی شود. همچنین خرید خدمات از بخش خصوصی صورت گرفته شده است تا بتوان تعهدات پیش‌بینی شده در برنامه تفاهم نامه عملیاتی شود.

وی ادامه داد: گزارش کارها حاکی از آن است که بسیاری از استانها بسیار خوب عمل کرده‌اند برخی استانها در سال 93 آغاز کار داشته‌اند و یک انحراف معیاری در عملکرد و کارکرد استانها وجود داشته است.

معاون بیمه خدمات سلامت ایران اضافه کرد: ابلاغ این سند می‌تواند نقطه عطفی باشد که وزارت بهداشت اهتمام جدی را نسبت به برنامه سلامت دهان و دندان در سطوح مختلف آغاز کند.

دکتر کبیر اضافه کرد: تلاش می‌شود که در سال 94 سرانه بیمه روستاها در خدمات سلامت دهان و دندان حداقل تا 100 درصد افزایش پیدا کند، چرا که هزینه‌های مربوطه در بحث سلامت دهان و دندان اعم از پیشگیری، مراقبت و خدمات درمان‌های سرپایی طلب می‌کند منابع بیشتری به آنها تخصیص یابد.

معاون بیمه خدمات سازمان سلامت ایران اشاره کرد: 100 درصدی خدمات در مناطق روستایی عبارت است از آموزش‌، سدیم فلوراید تراپی، وارنیش فلوراید و ترمیم‌های سطحی برای گروه زیر 14 سال و زنان باردار پوشش داده شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر خدمات پیشگیری به عنوان اولویت قرار گیرند، شاخص‌های DNFT که شاخص‌های سنجش پوسیدگی و کشیدن سلامت دهان و دندان است می‌تواند اثر بخش باشد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار