میت رامنی: اوباما و کری در مذاکرات با ایران ناپخته عمل کردند/ باید تحریم‌های بیشتری بر ضد ایران وضع شود

نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ضمن اعلام اینکه رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور در مذاکرات هسته‌ای با ایران ناپخته عمل کردند، خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ «میت رامنی» نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت «باراک اوباما» و «جان کری» در مذاکرات اتمی با ایران ناپخته عمل کرده‌اند. 

رامنی افزود: «نخست لازم است مذاکره کنندگانی تاثیرگذار داشته باشیم و رئیس جمهور اوباما و جان کری وزیر خارجه مذاکره کنندگانی ناپخته بوده‌اند و کاری به پیش نبرده‌اند.» 

وی ادامه داد: گزینه جایگزین بسیار شفاف است و آن بازگشت به وضع تحریم‌های بیشتر و بیشتر و سخت‌تر و سخت‌تر است؛ به طوری که ایران فشار بیشتری را احساس کند و تمایل بیشتری بر سر میز مذاکره برای واگذاری امتیازات بیشتر داشته باشد. 

وی افزود: اوباما در مذاکره با ایران خطوط قرمزی را ترسیم کرد اما به نظر نمی‌رسد که رئیس جمهور به هیچکدام از این خطوط قرمزش عمل کند بلکه می‌خواهد از آن‌ها هم دور شود. درست‌ترین کار این است که آن‌ها را با وضع تحریم‌های بیشتر فلج کنیم و به پای میز مذاکره در شش ماه و یک سال آتی بازگردانیم. 

وی درباره اعلام نامزدی «هیلاری کلینتون» برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا گفت: به نظرم مردم آمریکا پیش از این در نظرسنجی‌ها شاهد این موضوع بوده‌اند که هیلاری کلینتون فرد قابل اعتمادی نیست. ما شاهد افشای موضوع ایمیل‌های وی بودیم. موضوعی که کنگره به زودی آن را بررسی می‌کند. به نظرم مردم آمریکا خواهان تغییر و مشاهده موضوع جدیدی هستند و هیلاری کلینتون نمی‌تواند این فرد باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار