رويترز:

درخواست جان کری از کنگره برای مهلت بیشتر در رابطه با توافق هسته ای ایران

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت وزیر خارجه آمریکا تلاش می‌کند اعضای کنگره آمریکا را متقاعد کند برای دستیابی به توافق هسته‌ای نهایی با ایران دو ماه و نیم به او مهلت دهند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا این هفته تلاش می‌کند اعضای مردد کنگره آمریکا را متقاعد کند برای دستیابی به توافق هسته‌ای نهایی با ایران دو ماه و نیم به او مهلت دهند. 

 کری در ادامه سخنان روز دوشنبه خود در جلسه غیرعلنی مجلس نمایندگان، امروز نیز در نشست مجلس سنا تلاش خواهد کرد از شدت پیش نویسی که به کنگره اجازه می‌دهد موضوع کاهش تحریم‌های ایران را بر اساس توافق با قدرت‌های جهان، تصویب یا رد کند، بکاهد. 

مقامات مجلس سنا و مجلس نمایندگان روز دوشنبه اعلام کردند «جک لو» وزیر خزانه داری و «ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا و همچنین نماینده دستگاه اطلاعاتی آمریکا، جان کری را در این امر یاری می‌کنند. 

برخی نمایندگان دموکرات کنگره در حمایت از پیش نویس قانونی که در کنگره مطرح است به جمهوری خواهان پیوسته‌اند و ممکن است این پیش نویس با اکثریتی تصویب شود که رئیس جمهور نتواند برای خنثی کردن آن از حق وتو استفاده کند. باراک اوباما می‌گوید چنین اکثریتی، گفتگوهای نهایی حساس را پیش از مهلت نهایی ۳۰ ژوئن نابود خواهد کرد. 

گفته می شود برنامه این هفته جان کری این است که اعضای کنگره را متقاعد کند دو ماه و نیم دیگر به دولت آمریکا برای گفتگو به منظور دستیابی به توافق جامع مهلت دهند و از تندی پیش نویسی که «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا ارائه کرده است بکاهند. 

در این پیش نویس آمده است "کنگره ۶۰ روز فرصت دارد در متن توافق با ایران بازنگری کند و مانع از آن شود که دولت اوباما بخش عمده تحریم‌ها را لغو کند." 


انتهای پیام/
برچسب ها: کری ، ایران ، هسته ای ، کنگره ، توافق ، مهلت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار