قم؛

برگزاری دوره تربیت مربی فن رثا در حوزه علمیه خواهران

مدیر تبلیغ حوزه‌های علمیه خواهران گفت: دوره تربیت مربی فن رثا، در حوزه علمیه خواهران از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ حجت‌الاسلام صانعی گفت: دوره تربیت مربی فن رثا  به منظور آشنایی سطح علمی مهارتی طلاب و مبلغان با روشها و مضامین صحیح  مدیحه‌‌سرایی و ذکر مصیبت برگزار می‌شود.  

وی در ادامه به موضوع بیان مصائب و مرثیه های اهل بیت(ع) اشاره کرد و افزود: این امر به حدی مهم است که معصومین(ع) و علمای ربانی و عرفا همواره بدان سفارش ویژه ای داشتند.

حجت الاسلام سید محمود صانعی اضافه کرد: معاونت فرهنگی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران در نظر دارد اولین دوره تربیت مربی فن رثا  را برگزار کند  که این دوره شامل سیر مطالعاتی کتب مقاتل، مباحث نظری و کارگاهی می‌شود که با برگزار کردن جلسات مداوم کارشناسی، محتوا، شیوه اجرایی مورد بررسی و تایید قرار خواهد گرفت.

مدیر تبلیغ حوزه‌های علمیه خواهران ضمن اعلام زمان برگزاری بخش نظری این دوره که از بیست و هفتم تا بیست و نهم فروردین‌ماه آغاز می شود خاطرنشان کرد: موضوعات بخش نظری شامل: عناصر و ارکان محتوایی و اجرایی مرثیه، کلیات و مبانی رثا، سبک‌های اجرا در انواع مجالس، آشنایی با کتب مقاتل، زیارات و مناجات، کلیات و مبانی ادعیه، اصول، زیارات و مناجات، روش‌های برداشت از مفاهیم و معارف ادعیه، مراحل و انواع روش‌های اجرای ادعیه، زیارات و مناجات، آسیب‌ها و آفات مرثیه‌خوانی ارائه خواهد شد  و افرادی که امتیاز لازم را کسب کنند به مرحله کارگاهی راه میابند که در این مرحله هر کدام باید بر اساس روش و سبک های آموزشی خود اقدام به ارائه آن کنند.
 
انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.