نجفی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بیش از یک میلیارد تومان اعتبارات صرف ساخت شیرآلات پیشرفته نفت و گاز شده است

مجری طرح ساخت شیر آلات پیش رفته است و گاز پارک علم و فناوری خراسان گفت: برای طراحی و ساخت شیرآلات پیشرفته صنعت نفت و گاز سرمایه‌ اولیه 30 تا 40 میلیون تومان در نظر گرفته شده که تاکنون 1 میلیارد و 200 میلیون تومان برای این طرح هزینه شده است.

حسن نجفی مجری طراحی و ساخت شیرآلات پیشرفته صنعت نفت و گاز خراسان در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: برای طراحی و ساخت شیرآلات پیشرفته صنعت نفت و گاز سرمایه اولیه رقمی حدودا 30 تا 40 میلیون تومان بوده و هزینه‌هایی که تاکنون خرج شده 1 میلیارد و 200 تومان است و از طرفی درآمدهای خرج شده که تاکنون حدود 2 میلیارد تومان بوده است. 

وی بیان کرد: با توجه به سوابق کوتاهی که در پالایشگاه داشته‌ایم، متوجه این نکته شدیم که شیرهای صنعتی در کشور ما تولید نمی‌شود و به صورت کامل،‌از خارج و با قیمت‌های بالا و سرسام آور خریداری می‌شود این در حالی است که موضوع قطعات یدکی در کنار شیرها مهم است. 

وی عنوان کرد: با توجه به موضوع مهندسی معکوس در این زمینه طراحی انجام شد و در حال حاضر قدرت تعمیر تعداد زیاد زیادی از شیرآلات پیش رفته صنعتی نفت و گاز را دارا هستیم.

این محقق اظهار داشت: طراحی و ساخت شیر آلات پیشرفته صنعت نفت و گاز از سال83 آغاز شد و در سال 89 نمونه اولیه این شیرآلات را تحویل دادیم. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: طرح در مرحله تولید نیمه صنعتی است راه زیادی برای پیشرفت 100 درصدی دارد. 




انتهای پیام/ 

برچسب ها: شیرآلات ، نفت ، گاز ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار