سردار دهقان:

سامانه "اس-۳۰۰ " را امسال در اختیار می‌گیریم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: قرارداد تحویل سامانه "اس-۳۰۰" را در سفر به "مسکو " با طرف روس امضا می‌کنیم و این سامانه را در سال میلادی جاری در اختیار خواهیم گرفت.

سامانه اس-۳۰۰ را امسال در اختیار می‌گیریم
به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران ؛ سردار سرتیپ "حسین دهقان" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت : قرارداد تحویل سامانه "اس-۳۰۰ " را در سفر به "مسکو" با طرف روس امضا می‌کنیم و این سامانه را در سال میلادی جاری در اختیار خواهیم گرفت. 

موضوع حل و فصل قرارداد فروش سامانه "اس-۳۰۰ " مطرح بود

وی پیش از عزیمت به "مسکو" برای شرکت در "کنفرانس امنیت بین‌المللی مسکو ۲۰۱۵ " افزود: از ابتدای آغاز به کار این دولت موضوع حل و فصل قرارداد فروش سامانه "اس-۳۰۰ " مطرح بود و در ملاقات‌هایی که رئیس جمهور کشورمان با رئیس جمهور "روسیه" داشت موضوع دست برداشتن از شکایت جمهوری اسلامی ایران به علت تحویل نگرفتن این سامانه و دریافت سیستم جایگزین از طرف روس مطرح شد. 

وی گفت: سیاست نظام نیز در اختیار گرفتن این سامانه بر اساس قرارداد منعقده و با‌‌ همان شرایط بود. 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: سال گذشته در همین کنفرانس موضوع تحویل این سامانه را مطرح کردیم و وزیر دفاع "روسیه" در سفری که به ایران داشت به توافق رسیدیم تا در چارچوب مشخص موضوع حل و فصل شود. 

سردار دهقان گفت: همکاران ما در یک سال گذشته جزئیات قرارداد را بررسی کردند و مقرر شد تا پایان سال ۲۰۱۵ این سامانه در اختیار ایران قرار بگیرد و تا قبل از سفرم به کنفرانس امنیت بین المللی مسکو ۲۰۱۵ موارد حل شده باشد. 

حل و فصل موضوع سامانه موشکی با جدیت طرف روسی

وی افزود: طرف روس با جدیت این مسئله را دنبال کرد و علاقه‌مند به حل آن بود و ما در این سفر این قرارداد را امضا خواهیم کرد. 

مخالفت آمریکا و رژیم صهیونیستی

سردار دهقان در ادامه گفت: آنچه که اهمیت دارد این است که از ابتدای عقد این قرارداد آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی مخالفت خودشان را با فروش این سامانه به ایران اعلام کردند و خواستار اجرایی نشدن این قرارداد بودند. 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: در مقطعی نیز رئیس جمهور "روسیه" دستور لغو قرارداد را اعلام کرد اما در این سفر این قرارداد عملیاتی می‌شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار