امیر عبداللهیان: موساد تروریست‌ها را در یمن گردهم آورده است

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران اعلام کرد سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی و دیگر سازمان‌های اطلاعاتی برای سوق دادن تروریست‌های داعش به یمن در تلاشند.

امیر عبداللهیان: موساد تروریست‌ها را در یمن گردهم آورده استبه گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه  پرس تی وی، "حسین امیر‌عبداللهیان"معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران می‌گوید سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) و دیگر سازمان‌های اطلاعاتی برای سوق دادن تروریست‌های داعش به یمن در تلاشند.

امیر عبداللهیان در مصاحبه ای اختصاصی با پرس تی وی گفت: شواهد اطلاعاتی به دست آمده در دو ماه اخیر نشان می‌دهد برخی از سازمان‌های اطلاعاتی مرتبط با رژیم صهیونیستی به دنبال آن بودند که تروریست‌های داعش را از سوریه، عراق و برخی از کشورهای منطقه به جنوب یمن انتقال دهند، و این مساله هم اکنون اتفاق افتاده است. 

وی افزود: عناصر بوکو حرام و الشباب نیز از نیجریه و سومالی (به یمن) انتقال داده شدند. 

امیر عبداللهیان یادآور شد: تروریست‌های مرتبط با القاعده به واسطه همکاری با موساد هرگز به منافع رژیم صهیونیستی در هیچ نقطه دنیا حمله نمی‌کنند. 

وی افزود: حتی در پی جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه غزه، داعش از رویارویی با این رژیم خودداری کرد. 

وی در ادامه تاکید کرد: جنبش انصارالله یمن با حمایت نیروهای مردمی و ارتش با حمله به صفوف نیروهای داعش و ستیزه جویان مرتبط با القاعده پیروزی‌های چشمگیری کسب کرده‌است. 

استانداردهای دوگانه 
معاون وزیر خارجه ایران همچنین استانداردهای دوگانه آمریکا و عربستان سعودی را در قبال تروریسم محکوم کرد. 

این دیپلمات ایرانی در ادامه این گفتگو هرگونه حضور نیرو و یا مشاور نظامی ایران در یمن را رد کرد. 

امیرعبداللهیان بازگشت به گفت‌و‌گوی ملی و تشکیل دولتی متحد مبتنی بر شرکت تمامی گروه‌ها در یمن را خواستار شد. 

وی همچنین از طرح چهار ماده‌ای ایران برای حل بحران یمن خبر داد و افزود این طرح روز چهارشنبه به سازمان ملل ارائه خواهد شد. 
عربستان سعودی از روز ششم فروردین بدون مجوز سازمان ملل، در تلاش برای بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی -- رئیس جمهور سابق و متواری یمن -- تهاجم نظامی به این کشور را آغاز کرد. 


خطای استراتژیک
 امیر عبداللهیان در ادامه این مصاحبه اقدام عربستان را در کاهش بهای نفت یک خطای استراتژیک توصیف کرد. 
این دیپلمات ایرانی افزود: «اقدام عربستان و همکاری این کشور در کاهش بی‌سابقه بهای نفت یک خطای استراتژیک بود.» 
وی گفت: «در حوزه امنیتی [نیز ما] شاهد خطای استراتژیک بودیم و هستیم و آن استفاده ابزاری از تروریسم است که علیه امنیت اعمال می‌شود.» 

امیر عبداللهیان ادامه داد: «متاسفانه برخی از اقدامات در منطقه در یک دهه گذشته براساس محاسبات و تحلیل‌های غلط انجام شده است.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار