ولایتی در جمع خبرنگاران:

شورای امنیت با تصویب قطعنامه یمن به متجاوزان جایزه داد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بمباران مردم یمن توسط نیروهای نظامی عربستان را وحشیانه خواند و عنوان کرد: شورای امنیت با تصویب قطعنامه به متجاوز جایزه داد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرنگاران، ‌علی‌اکبر ولایتی عصر امروز(چهارشنبه)در حاشیه دیدار با قائم مقام وزیر خارجه آلمان در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران قطعنامه شورای امنیت علیه یمن را اقدامی یک جانبه و ظالمانه خواند و اظهار کرد: مردم یمن مردمی بی‌گناه هستند که آثار سوء بمباران وحشیانه عربستان را تحمل می‌کنند و صدور این قطعنامه به هیچ وجه عادلانه نبود.

وی با تأکید بر این که شورای امنیت با تصویب قطعنامه به متجاوز جایزه داده است، تاکید کرد: در این قطعنامه به هیچ عنوان اشاره‌ای نشد که نباید مردم بی‌گناه یمن مورد بمباران عربستان قرار بگیرند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه برداشته شدن تحریم‌ها نیز گفت: من در گفت‌وگو با معاون وزیر خارجه آلمان گفتم آنچه در بیانات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بود باید اجرا شود و همزمانی محدود شدن امکانات هسته‌ای با برداشتن تحریم‌ها یکی از فاصله‌های مهمی است که باید رعایت شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصاحت نظام ادامه داد: این که ایران فعالیت‌های هسته‌ای خود را تعطیل کند و طرف مقابل هم صبر کند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید کند که بعداً تحریم‌ها را بردارد، این به هیچ وجه برای جمهوری اسلامی قابل قبول نیست و آقای مارکوس هم تصدیق کرد که باید این دو کار همزمان باشد، زیرا که خواسته‌ای محدود است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ولایتی ، یمن ، قطعنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار