بهبود ۲ پله‌ای ایران در رده‌بندی تورم جهان و کسب جایگاه پنجم

با نصف شدن نرخ تورم در ایران جایگاه این کشور در رده بندی جهانی تورم ۲ پله بهبود پیدا کرده و ایران پنجمین کشور دارای تورم بالا در سال ۲۰۱۴ شناخته شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، آمارهای صندوق بین المللی پول نشان می دهد با موفقیت دولت ایران در مقابله با تورم و کاهش نرخ تورم به کمتر از نصف در سال 2014 جایگاه ایران از این نظر در سطح جهان بهبود پیدا کرده است.

ایران با تورم 34.7 درصدی در سال 2013 جایگاه سوم جهان را از این نظر به خود اختصاص داده بود و پس از ونزوئلا و سودان سومین کشور جهان از نظر تورم بالا شناخته شده بود.

در سال 2014 نرخ تورم ایران به 15.5 درصد کاهش یافت و ایران توانست وضعیت خود در رده بندی جهانی تورم را 2 پله بهبود ببخشد به طوری که در این سال در جایگاه پنجم این رده بندی قرار گرفته است.

ونزوئلا با تورم 62 درصدی بیشترین تورم را در سال 2014 داشته است و سودان با 36.9 درصد،‌ مالاوی با 23.7 درصد و بلاروس با 18.1 درصد به ترتیب در رتبه های دوم تا چهارم از این نظر قرار گرفته اند.

کشورهای غنا، آفریقای مرکزی، مغولستان،‌ اریتره و اوکراین نیز رتبه های ششم تا دهم رده بندی کشورهای جهان از نظر تورم را به خود اختصاص داده اند.

بر اساس این گزارش از بین 187 کشور، 25 کشور در سال 2014 تورم منفی داشته اند که پرتغال،‌ سوئیس و یونان از جمله این کشورها هستند.

نرخ تورم برخی کشورهای دیگر در این سال به درصد عبارت است از: مصر 10، ترکیه 8.8، پاکستان 8.6، روسیه 7.8، قرقیزستان 7.5، برزیل 6.3، هند 5.9، افغانستان 4.6، قطر 3، کویت 2.9، لیبی 2.8، ژاپن 2.7، عربستان 2.6، آمریکا 1.6، انگلیس 1.4 و فرانسه 0.6.

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است نرخ تورم ایران در سال جاری میلادی افزایش یابد و به 16.5 درصد برسد در عین حال جایگاه ایران در رده بندی جهانی تورم همچنان بهبود خواهد یافت و ایران در رتبه 9 جهان از این نظر قرار خواهد گرفت.

منبع: تسنیم
برچسب ها: وبگردی ، تورم ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۹ آبان ۱۳۹۴
مگر اینکه خودتون باور کنید مردم باور نمیکنن چون که تو تورم دارن جان میدن