امیرسرتیپ پوردستان در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:

استفاده از دستاوردهای جدید نزاجا در رزمایش‌های آینده / آثار شکست و ناکامی در ائتلاف عربستان مشهود است

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ما اثار شکست و ناکامی را در ائتلاف عربستان می‌بینیم و سرنوشت جنگ‌های اینچنینی نه در روی هوا بلکه روی زمین مشخص خواهد شد.

استفاده از دستاوردهای جدید نزاجا در رزمایش‌های آینده / آثار شکست و ناکامی در ائتلاف عربستان مشهود است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا دستاوردهای جدید رونمایی شده نزاجا در زمایش‌های آینده استفاده خواهد شد، اظهار داشت: قطعا بله و همه این دستاوردها باید در یک میدان بزرگ ارزیابی شود.

وی افزود: این نمونه‌ها و مدل‌های طراحی شده تستهای میدانی هم داشته‌اند و تست‌های عملیاتی آن زمانی انجام می‌شود که به امید خدا در یک میدان رزمایش واقعی قرار گرفته و نقاط ضعف و قوت آن مشخص شود و آنها را ارتقا دهیم تا به یک سطح قابل قبول برسد و در مسیر تولید انبوه قرار گیرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا رژیم عربستان سعودی از جنایات خود به نتیجه‌ای می‌رسد گفت: قطعا نتیجه این حرکت عربستان شکست و ناکامی برای او است زیرا ملت یمن ملت بزرگی است. 


وی افزود: ملت یمن از دوره صدر اسلام یک ملت شجاع و فداکار و ملتی با بنیه‌‌های اعتقادی و ایمانی قوی بوده که هم عرق ملی و هم عرق دینی دارند و کوتاه نمی‌آیند.

امیرپوردستان تصریح کرد: حدودا دو هفته از جنگ گذشته، ما آثار شکست و ناکامی و یأس را در ائتلاف عربستان می‌بینیم و اگر این مسئله بخواهد ادامه پیدا کند قطعا عربستانی‌ها شکست جبران ناپذیری را خواهند داشت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: سرنوشت جنگ‌هایی که در این عرصه انجام شده در هوا مشخص نمی‌شود، بلکه سرنوشت جنگ‌های این‌چنینی روی زمین مشخص می‌شود و یمنی‌ها در جنگ زمینی بسیار قوی هستند و قطعا می‌توانند اراده خود را تحمیل کنند. 

امیرسرتیپ پوردستان در ادامه درباره مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام و شهدا گفت: در چنین روزهایی با آرمان‌های بلند حضرت امام خمینی(ره) پیمان می‌بندیم زیرا قطعا اگر فرمان تاریخی امام نبود ارتش منحل شده بود و انقلاب با یک مشکل جدی روبرو می‌شد.

وی افزود: امروز وقتی عرصه‌های انقلاب را مرور می‌کنیم و عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را می‌بینیم به این نتیجه می‌رسیم که ارتش برای مقابله با ضد انقلاب در غرب کشور و 8 سال دفاع مقدس کارهای بزرگی انجام داد و با تقدیم 48 هزار شهید، انسان می‌تواند عمق فرمان تاریخی و ژرف نگری حضرت امام خمینی(ره) را مشاهده کند لذا ما وظیفه خود می‌دانیم که از ایشان قدرشناسی کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره برنامه‌های روز 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در این روز یگان‌های پیاده در جوار مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) رژه خواهند رفت و به امید خدا با مساعد بودن هوا رژه نیروی هوایی و بالگردهای هوانیروز و جنگنده‌های تیزپرواز نهاجا برگزار خواهد شد و شناورهای نیروی دریایی نیز در آب‌های نیلگون دریای مکران رژه خواهند رفت.

وی افزود: همزمان در بقیه مراکز استان هم یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران بخشی از اقتدار، قابلیت و توانمندی خود را در رژه نشان خواهند داد. 
امیرپوردستان گفت: هدف ما این است که ملت عزیز و فداکارمان مستحضر باشند که فرزندان سربازشان آماده و پا در رکاب و منضبط هستند و پیامی هم است برای آنهایی که خیال خام تهدید و تجاوز دارند و بدانند که ارتش آماده پشت سر رهبری ایستاده و خادم و نور ملت است و اگر بخواهند تهدیدی را عملی کنند قطعا تهدید کننده را از کرده خود پشیمان خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا امسال در رژه ادوات ویژه‌ای رونمایی می‌شود گفت: قطعا همانطور که در رسانه‌ها به استحضار ملت عزیزمان رسید تعدادی از دستاوردهای ارتش تا این تاریخ رونمایی شده یا در روز 29 فروردین رونمایی خواهد شد.

امیرپوردستان افزود: بخشی از تجهیزاتی که در رژه به نمایش گذاشته خواهد شد همان تجهیزاتی است که تاکنون رونمایی شده و علاوه بر این نیروی زمینی هم 5 دستاوردی که روز گذشته رونمایی کرده در رژه حتما شرکت خواهد داد. 

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به سوال دیگری که حضرت امام خمینی(ره) چه نقش بزرگی داشتند اظهار داشت: ایشان یک ودیعه الهی نه تنها به ملت ایران بلکه به جهان بشریت بودند.

وی افزود: ما حقیقتا وقتی تاریخ زندگی پیامبران را مرور می‌کنیم آن ویژگی‌ها و شاخصه‌ها را در وجود نورانی حضرت امام (ره) می‌بینیم. 
امیرپوردستان تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) انسانی فراتر از انسان‌های عادی بودند و در نگاهشان نگاه پیامبرانه بود و حقیقتا کشوری را که مرده و تحقیر شده و وابسته بود و کسی روی آن حساب نمی‌کرد عزت و آقایی بخشید.

وی افزود: امام خمینی(ره)، اسلامی را که فقط باید در کتابخانه‌ها و قبرستان‌ها جستجو می‌کردیم به صحنه آوردند و اگر امروز جهان اسلام حرکتی می‌کند و بیداری اسلامی، استکبار را هدف قرار داده و زمین‌گیر کرده، به برکت رهنمودهای حضرت امام (ره) و حرکت بزرگی است که ایشان با عنایت خدا آغاز کردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اگر حضرت امام خمینی(ره) امروز بودند در برابر واقعه فرودگاه جده چه تدابیری می‌اندیشیدند خاطر نشان کرد: قطعا حضرت امام (ره) نیز همین تدابیری که امروز جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کرده و همین تصمیمات را اتخاذ می‌کردند. 

انتهای پیام/

 

 


 


برچسب ها: میدانی ، ارتش ، مسیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار