حامیان آل سعود به دست داشتن در اقدامات تروريستی در لبنان اذعان کردند

شماری از سرکردگان گروه های تکفیری حامی عربستان در لبنان به دست داشتن در جنایات تروریستی و ضربه زدن به امنیت و ثبات لبنان به درخواست یکی از اعضای سرشناس جریان المستقبل اعتراف کردند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، رسانه های لبنانی امروز بخشی از اعترافات زندانیان متهم به ارتکاب جنایات تروریستی و تیراندازی به سوی نیروهای ارتش و حملات مکرر به منطقه علوی نشین «جبل محسن» در شهر طرابلس را با هدف دامن زدن به اختلافات مذهبی منتشر کردند.
نیروهای امنیتی لبنان هفته گذشته در چند عملیات در شمال لبنان شماری از کسانی را که در این جنایات دست داشتند از جمله «شیخ خالد حبلص» که از رهبران تکفیری است، بازداشت کردند. همچنین شماری از تروریست های طرابلس پس از اعلام طرح امنیتی در این شهر با وعده هایی که سران جریان المستقبل به آنها داده بودند خود را تسلیم نیروهای امنیتی کردند. المستقبل به آنها وعده داده بود که بیش از یک ماه در زندان نخواهند ماند و سپس به آنان و خانواده هایشان غرامت پرداخت خواهد شد. «زیاد علوکی» و «سعد المصری» از جمله این تروریست ها هستند. 
این دو نفر روز گذشته در دادگاه به نقش خود در خشونت ها در شهر طرابلس در چهار سال گذشته اعتراف و به صراحت اعلام کردند «عمید حمود» فرمانده شبه نظامیان در جریان المستقبل مسئول تامین مالی و تسلیحاتی و آموزشی آنان و هم قطارانشان برای فتنه انگیزی و شرکت در درگیری ها و تیراندازی به سوی شهروندان علوی در منطقه جبل محسن بود. 
علوکی گفت، عمید حمود یک سلاح گرینف و یک سلاح کلاشنیکف در اختیار او قرار داده و مهمات آن را نیز تامین کرده است. وی همچنین جوانان دیگری را نیز به سلاح مجهز کرده است. 
سعد المصری نیز گفت عمید حمود (مسئول شبه نظامیان المستقبل) و رئیس دفتر او ایمن الأبرش عمدا به درگیری ها در طرابلس دامن می زد. وی همچنین گفت عمید حمود او را به علت اعترافاتش در داخل زندان تهدید کرده بود. 
شایان ذکر است شهر طرابلس که بزرگترین شهر شمال لبنان است در چهار سال اخیر صحنه بیش از بیست دور درگیری به تحریک جریان المستقبل بوده است. در این درگیری ها صدها نفر کشته و زخمی شدند که عمدتا غیرنظامی بودند. همچنین منازل و مغازه ها و موسسات تجاری و خودروهای زیادی در این درگیری ها تخریب شد.
برچسب ها: عربستان ، لبنان ، تروریستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار