آموزش در راستای پیشگیری از دیابت

رئیس انجمن دیابت ایران گفت: آموزش دادن به افراد برای پیشگیری از دیابت خصوصاً دیابت نوع 2 است.

اسداله رجب رئیس انجمن دیابت ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه دیابت انواع مختلفی دارد علل مختلفی نیز برای این بیماری مشاهده می‌شود که به طور کلی از عدم ترشح کافی و مناسب انسولین ناشی می‌شود.

وی ادامه داد: دیابت نوع 1 که اغلب گریبانگیر کودکان، نوجوانان و افراد زیر 30 سال است افراد را به تزریق انسولین وادار می‌کند چرا که عملاً با پیشرفت علم هنوز راهی برای پیشگیری این نوع دیابت وجود ندارد اما دیابت نوع 2 که شایع‌ترین نوع است قابل پیشگیری است.

عوامل مهمی که ممکن است فرد را دچار این نوع دیابت کند عبارتند از: تغذیه نادرست، کاهش فعالیت جسمی و استرس.

وی افزود: در کشور ما تا 45 درصد کالری روزانه از متد‌های ساده تأمین می‌شوند به طوری که حتی افراد برای خوردن صبحانه اغلب از کیک‌ها استفاده می‌کنند که خود جز عادات غلط غذایی است.

رجب با اشاره به مشکل عمده‌ی کشور مبنی بر عدم ثبت آمار‌های دقیق بیان کرد: به طور تخمینی بیش از 11 درصد افراد به دیابت مبتلا هستند که این معضل در کلان شهرها بیشتر دیده می‌شود به طور مثال در  کلان شهر تهران حدود 14 درصد افراد به دیابت مبتلا هستند.

وی همچنین در پایان خاطر نشان کرد: هدف عمده انجمن دیابت ایران که بیش از 25 سال از تأسیس آن می‌گذرد پیشگیری از دیابت است که از طریق آموزش افراد به این کار اهتمام ورزیده می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: دیابت ، آموزش ، صبحانه ، انسولین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار