پدر شهید احمدی‌روشن پیش از خطبه‌های نماز جمعه:

ارسال نامه قدردانی از وزیر امور خارجه را تکذیب می‌کنم/دغدغه‌های رهبر انقلاب مورد توجه ماست

پدر شهید احمدی روشن گفت: ضمن تشکر از برادران وزارت امور خارجه ما تاکنون نامه‌ای برای تقدیر از وزیر خارجه ننوشته و امضا نکرده‌ایم.

ارسال نامه قدردانی از وزیر امور خارجه را تکذیب می‌کنمبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، «رحیم احمدی روشن» پدر شهید «مصطفی احمدی روشن» پس از سخنران پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران به ذکر مواردی در مورد بیانیه سوئیس و مذاکرات اخیر هسته‌ای پرداخت.

پدر شهید هسته‌ای مصطفی احمدی روشن اظهارداشت: اولین سوالی که مردم ایران اسلامی به ویژه دانشجویان از بنده دارند این است که آیا شما نامه‌ای را برای تشکر به وزیر امور خارجه نوشته‌اید یا خیر؟

وی افزود: ضمن تشکر از برادران وزارت امور خارجه ما تاکنون چنین نامه‌ای ننوشته و امضا نکرده‌ایم.

پدر شهید احمدی روشن ادامه داد: مردم نظر ما را در رابطه با این مسائل هسته‌ای و مذاکرات جویا می‌شوند و بنده نیز به عنوان پدر یک شهید هسته‌ای به آن‌ها می‌گویم که نظر ما همان نظر مقام معظم رهبری است و همان طور که ایشان اعلام فرمودند خوش بین نیستیم و دلایل آن را اعلام کردند ما نیز می‌گوییم به این مذاکرات خوش بین نیستیم و دلیل ‌آن همان تجربه‌ای است که برای بنده و دیگران از شناخت عمیقی نسبت به دشمنان ایران اسلامی به وجود‌آمده است.

وی تصریح کرد: دغدغه‌های ما همان دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و خداوند مسئله را برای ما در زمان عید غدیر خم زمانی که به رسول خود می‌گوید آن چیزی که به تو نازل کردیم ابلاغ کن و اگر نکنی رسالت خود را انجام نداده‌ای؛ حل کرده است.

پدر شهید احمدی روشن در ادامه افزود: این سخن مقام ولایت را به ما نشان می‌دهد که باید همواره چشم و گوش به فرمان ولایت داشته باشیم و از خودمان حرف نزنیم و عمل نکنیم و ما اکنون ولایت داریم و زمانی که ایشان می‌فرمایند ما خوش‌بین نیستیم پس ما هم نباید خوش بین باشیم.

وی بیان داشت: بنده به عنوان عضوی کوچک و قطره‌ای از دریای مواج ملت دغدغه‌ای داریم و خط قرمزهایی که مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند را می‌شناسیم.

رحیم احمدی روشن با بیان اینکه یک نظر و خواسته از مسئولان دارم و می‌خواهم که یک جواب کوچک به بنده بدهند، اظهارداشت: باعث تاسف است که برخی آقایان ادعای دانشمندی و ولایت‌مداری دارند، پیش از نوشتن قرارداد و تعهد به چیزی، 195 کیلو اورانیوم غنی شده داشتیم که اکنون اکسید کرده‌اند.

وی افزود: بعد هم دانشمندان هسته‌ای که در کنار مصطفی احمدی روشن بودند و این تاسیسات هسته‌ای را به اینجا رسانده‌‎اند تار و مار کرده‌اند و بنده نیز به عنوان یک وظیفه شرعی این موضوع را بارها گفتم اما آن‌ها گفتند فلانی دروغ می‌گوید.

پدر شهید احمدی روشن در ادامه تصریح کرد:‌ اما آ‌یت‌الله جنتی در پشت تریبون نماز جمعه گفتند دانشمندان هسته‌ای را تار و مار نکنید و مقام معظم رهبری هم به این نکته اشاره کردند.

وی گفت: بعضی‌ها مسئله سانتریفیوژها را به عنوان سماور به مردم معرفی می‌کنند، اگر سماور بود پس چرا تا قبل از سال 82 تنها پنج هزار سانتریفیوژ داشتیم که کفاف صنعت هسته‌آی ما را هم نمی‌داد و بعد از آن جوان‌هایی مانند احمدی روشن و دیگر دانشمندان هسته‌ای همت کردند و در زمان تحریم کامل این پنج هزار را به 19هزار سانتریفیوژ ارتقاء دادند.

پدر شهید احمدی روشن بیان داشت: بعضی‌ها می‌گویند مصطفی یک کارمند بود، بله زمانی که از خود مصطفی می‌پرسیدیم که شغلش چیست می‌گفت که یک جاروکش است اما اکنون که شما موقعیت در دستتان افتاده سانتریفیوژ‌ها را به عنوان سماور به مردم معرفی می‌کنید و از طرفی مصطفی را به عنوان یک کارمند معرفی می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: من از شما می‌خواهم که همیشه گوش به حرف مقام معظم رهبری داشته باشید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار