یک کارشناس مذهبی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

غیبت کردن زاییده ذهن افراد کم ارزش

یک کارشناس مذهبی گفت: غیبت سطح آرامش در جامعه را کاهش می‌دهد.

حمیدرضا رحمانی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه غیبت کردن کارکردهای منفی دارد اظهار کرد: عیبت کردن موجب می‌شود که به اشخاص از لحاظ عاطفی آسیب زده می‌شوند.

رحمانی افزود: اولین کارکرد منفی غیبت کردن باعث زدودن دوستی‌ها در جامعه می‌شود و بر این اساس پیوندهای دوستی از بین می‌رود.
وی افزود: کارکرد دوم غیبت کردن این است که باعث پایین آمدن سطح آرامش در جامعه می‌شود.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: زمانیکه شخصی از کسی غیبت می‌شنود یک ساختار ذهنی از لحاظ روانی در ذهن فرد ایجاد می‌شود بنابراین این امر موجب می‌شود که خود اعتماد خود را نسبت به جامعه از دست دهد.

وی گفت: سومین کارکرد منفی غیبت کردن این است که موج رواج رفتارهای ناپسند در جامعه می‌شود در این شرایط افراد غالبا برای جلوگیری از ارتکاب از این رفتار می‌گریزند.

رحمانی تاکید کرد: زمانی که افراد به غیبت کردن ادامه دهند باعث می‌شود که این عمل در جامعه سرازیر شود.

وی افزود: ازدیگر کارکردهای منفی غیبت کردن حسادت است همچنین در برخی موارد افراد احساس می‌کنند که مورد توجه عموم قرار نمی‌گیرند بنابراین سعی می‌کنند که با رمز گشایی حقوق دیگران توجه دیگران را به خود جلب کنند.

رحمانی با اشاره به اینکه چه کسانی به غیبت کردن می‌پردازند بیان کرد: اشخاصی به غیبت کردن می‌پردازند که نزد خود ایده و نظری برای عرضه ندارند.

بنابراین نمی‌توانند خود را بالا نشان دهند پس سعی می‌کنند که دیگران را پایین بیاورند.

رحمانی خاطر نشان کرد: در خصوص غیبت روایت است که کسی که ارزشی برای خود نمی‌بیند غیبت می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: غیبت ، ذهن ، ارزش ، منفی ، کارکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار