دکتر روحانی در دیدار سفیر جدید سنگال:

ایران آماده گسترش سرمایه گذاری‌های اقتصادی و صنعتی در سنگال است

رئیس جمهور در دیدار سفیر جدید سنگال در تهران گفت: ایران آماده گسترش سرمایه گذاری‌های اقتصادی و صنعتی در سنگال و علاقه‌مند برای گسترش همکاری با کشورهای آفریقایی است.

ایران آماده گسترش سرمایه گذاری های اقتصادی و صنعتی در سنگال استبه گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر «حسن روحانی» روز دوشنبه پس از دریافت استوارنامه سفیر جدید سنگال اظهارداشت: سنگال به عنوان کشوری مهم در قاره آفریقا مورد توجه ایران است و ما از توسعه تعاملات اقتصادی و فرهنگی با این کشور استقبال می کنیم. 

وی یادآور شد: ایران آماده است تا سرمایه گذاری‌های اقتصادی و صنعتی را در سنگال افزایش دهد.

رئیس جمهور به روابط خوب و صمیمی دو کشور اشاره کرد و گفت: داکار همواره یک مرکز مهم درغرب آفریقا برای ایران و مسلمانان است و امروز شرایط خوبی برای ارتقای مناسبات فی مابین داریم. 

دکتر روحانی افزود: ایران بر اساس سیاست خارجی خود آماده گسترش همکاری با همه کشورهای آفریقایی از جمله سنگال است و امیدواریم در سال‌های آتی، شاهد سرعت قابل قبول در گسترش همکاری‌ها باشیم.

وی همچنین با یادآوری وضعیت منطقه و گسترش افراطی گری بر همکاری کشورها برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد. 

** همه مساعی خود را برای توسعه و گسترش مناسبات با تهران به کار خواهم بست 

بابکار باء سفیر جدید سنگال در ایران نیز به سابقه روابط دو جانبه و حضور بازرگانان و شرکت‌های ایرانی نظیر ایران خودرو در کشورش اشاره کرد و گفت: بر اساس دستور رئیس جمهور سنگال در دوران ماموریتم همه مساعی خود را برای توسعه و گسترش مناسبات با تهران به کار خواهم بست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار