عجیب‌ترین ایده‌ها برای محل سکونت انسان آینده در فضا+ تصاویر

با ورود انسان به فضا و پیشرفت‌های علمی و اشتیاق انسان به سفر به فضا، بحث جدی و جدیدی در خصوص چگونگی اسکان ماجراجویان فضایی در سال‌هایی نه چندان دور مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ کار‌شناسان فضایی اعتقاد دارند نسل جدیدی از ایستگاه‌های فضایی باید در آینده نزدیک جانشین ایستگاه فضایی بین المللی ISS شود تا فضانوردان بیشتری با شبیه سازی حالت کره زمین بتوانند آنجا زندگی کنند.  
 

گفتنی است؛ از جمله طرح‌های پیش رو، شرکت DC است که نوعی سازه به شکل قارچ را پیشنهاد کرده که در هر دقیقه ۴ بار به دور خود می‌چرخد و می‌تواند نوعی گرانش مصنوعی ایجاد کند.  
 

بودجه مورد نیاز برای ساخت این ایستگاه فضایی منحصر بفرد ۳۰۰ میلیارد دلار است و ۳۰ سال طول می‌کشد تا کار ساخت و راه اندازی آن به اتمام برسد. 


 
در این ایستگاه فضایی پنل‌های خورشیدی وجود خواهد داشت و با توجه به کافی بودن فضای داخلی آن انواع امکانات رفاهی مانند سالن‌های ورزشی و حتی هتل برای گردشگران فضایی وجود خواهد داشت.  
 

کار‌شناسان با توجه به صرف ۱۰ سال زمان و بودجه ۱۰۰ میلیارد دلاری برای ساخت ISS ساخت ایستگاه جدید را بسیار سخت و پیچیده عنوان کرده‌اند. 





انتهای پیام/




منبع: دیلی میل
برچسب ها: فضا ، گرانش ، کره زمین ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.