رئیس اتحادیه آهن فروشان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

کارخانه‌ها به برکت صادرات سرپا ایستاده‌اند/ کاهش 3 تا 5 درصدی قیمت‌ها

رئیس اتحادیه آهن فروشان با بیان اینکه کارخانه‌های تولیدی از طریق صادرات سرپا ایستاده‌اند، گفت: هم‌اکنون هزینه‌های جانبی تولید با افزایش مواجه شده است در حالیکه شاهد کاهش 3 تا 5 درصدی قیمت محصولات هستیم.

ساخت و سازها به زیر 50 درصد رسیده/ کارخانه‌ها به برکت صادرات سرپا ایستاده‌اند/کاهش 3 تا 5درصدی قیمت‌هامحمد آزاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه هنوز هم تجربه تلخ ادامه رکود سال گذشته در بازار آهن وجود دارد، اظهار داشت: بازار با عرضه بسیار زیاد ولی در مقابل با تقاضای بسیار کم مواجه است.

رئیس اتحادیه آهن فروشان افزود: با توجه به عدم راه‌اندازی کامل پروژه‌های عمرانی توسط دولت و بروز رکود در بازار مسکن، سازندگان تمایلی به ساخت و ساز ندارند به گونه‌ای که ساخت و ساز کمتر از 50 درصد شده است.

وی ادامه داد: کارخانجات تولیدی ما از طریق صادرات توانسته‌اند سر پا بایستند و اگر صادرات نبود کارخانه‌ها برای تعطیل شدن صف می‌بستند.

آزاد همچنین با بیان اینکه افزایش هزینه‌های جانبی همچون مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های نیروی انسانی و هزینه انرژی نزدیک به 3 تا 4 درصد هزینه تولید را بالا برده است، گفت: هزینه‌های تولید با افزایش مواجه بوده ولی با این وجود قیمت‌ها با کاهش 3 تا 5 درصدی مواجه شده‌اند.

رئیس اتحادیه آهن فروشان تصریح کرد: هم‌اکنون سه محصول پرمصرف بازار آهن شامل میلگرد کیلویی 1500 تومان، تیرآهن 1700 تومان و پروفیل 1850 تومان به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار