گزارش بازار هفته آخر فروردین ماه 94؛

افزایش عرضه، ضربان قلب بازار سرمایه را بالا برد

روند نزولی روزهای اخیر بازار، در شروع معاملات این هفته نیز ادامه پیدا کرد و شاهد فشار عرضه در بیشتر نمادهای بازار بودیم و هر چه به ساعات پایانی بازار نزدیک شدیم فشار عرضه بیشتر می‌شد.

افزایش عرضه، ضربان قلب بازار سرمایه را بالا بردبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در آغاز اولین روز معاملاتی از آخرین هفته ماه جاری شاخص کل با (704.8) واحد کاهش و کاهش (1.04) درصدی به 67.374 واحد رسيد.

 بيشترين تاثير منفی بر شاخص را نماد فارس و نماد شبندر بر جای گذاشتند. همچنین شاخص فرابورس با (6.20) واحد کاهش به 752 واحد رسید که مارون بیشترین تاثير منفی را بر ايفكس بر جای گذاشت.

علاوه بر این روند نزولی روزهای اخیر بازار، در شروع معاملات این هفته نیز ادامه پیدا کرد و شاهد فشار عرضه در بیشتر نمادهای بازار بودیم و هر چه به ساعات پایانی بازار نزدیک شدیم فشار عرضه بیشتر می‌شد.

اکثر گروه ها و صنایع همسو با جو بازار بودند و معاملات تقریبا منفی را پشت سر گذاشتند. بانکی ها متعادل و رو به منفی معامله شدند، وبصادر پرحجم معامله شد و به صف فروش رسید. از جمله نمادهای مثبت این گروه نیز وزمین و وپست بودند.

می‌توان گفت همسو با بازار روند کاهشی قیمت ها در گروه شمیایی ها نیز ادامه پیدا کرد و بیشتر نمادهای گروه در درصدهای منفی معامله شدند، فارس سود هر سهم سال مالی منتهی به 31/3/94 را بر طبق عملکرد 9 ماهه 2.086 ریال اعلام کرد که نسبت به پیش بینی قبلی  افزایش داشته است. شرکت همچنین در دوره 9 ماهه به ازای هر سهم 248ریال معادل12درصد پوشش داده است، همچنین شرکت نیروکلر در جدید ترین پیش بینی براساس عملکرد 6 ماهه سود سال مالی منتهی به شهریور94 خود را بدون تغییر مبلغ 373ریال اعلام نموده و در عملکرد 6 ماهه 173 ریال معادل46 درصد را پوشش داده است که از جمله خبرهای مهم این گروه می‌باشد.

شایان ذکر است، با انتشار اطلاعیه بر روی کدال شرکت گلتاش در جدید ترین پیش بینی براساس عملکرد سود سال مالی منتهی به آذر 94 خود را با کاهش10 درصدی از 2531 ریال به 2278 ریال رسانده و در عملکرد 3 ماهه 263 ریال (12درصد)آن را پوشش داده است.

همچنین شرکت پتروشیمی پردیس در جدید ترین پیش بینی براساس عملکرد6 ماهه سود سال مالی منتهی به شهریور 94 خود را بدون تغییر مبلغ 3975ریال اعلام نموده و در عملکرد 6 ماهه 1729 ریال (43درصد) آن را پوشش داده است.

در گروه خودرویی و قطعه ساز در ابتدای ساعات معاملات شاهد معاملات مثبت و افزایش تقاضا در برخی از نمادهای قطعه ساز بودیم ولی در ادامه عرضه بر تقاضا پیشی گرفت و اکثر نمادها به رنگ قرمز در آمدند.

شرکت سرمایه گذاری غدیر در جدید ترین پیش بینی براساس عملکرد 3 ماهه سود سال مالی منتهی به آذر 94 خود را بدون تغییر مبلغ 705 ریال اعلام نموده و در عملکرد 3ماهه 1 ریال  آن را پوشش داده است.
 
گفتنی است، در گروه دارویی تیپیکو در اولین پیش بینی سال مالی منتهی به 31/2/95 مبلغ 1.091 ریال بابت هر سهم در نظر گرفته که نسبت به پیش بینی سال مالی 94 با افزایش همراه بوده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بورس ، شاخص ، منفی ، عرضه ، نماد ، خودرو ، بانک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار