یاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

تصویب طرح استانی انتخابات مجلس در راستای منافع ملی ایران است

دبیر کل سازمان دفاع از منافع ملی ایران گفت: تصویب طرح استانی انتخابات مجلس شرایط حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کرده و در راستای منافع ملی ایران است.

تصویب طرح استانی انتخابات مجلس در راستای منافع ملی ایران است

"سعید یاری" دبیرکل سازمان دفاع از منافع ملی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران در رابطه با تصویب طرح استانی شدن انتخابات مجلس اظهار کرد: طرح استانی شدن انتخابات در سنوات گذشته و طی ادوار مختلف مجلس مطرح بوده است اما در هر دوره به دلایلی این طرح تصویب نمی‌شد.

وی ادامه داد:‌ طرح استانی شدن انتخابات مجلس در این دوره به دلایل مختلف و با اهمیت خاصی از سوی 50 نماینده مجلس در دستور کار هیأت رئیسه قرار گرفت.

یاری افزود: در روز یکم فروردین امسال فوریت این طرح به تصویب رسید و پس از یک ماه در  صحن علنی مجلس مطرح شد و طبق این طرح تعداد نمایندگان هر استان به نسبت ظرفیت تقسیمات جغرافیایی مربوط به بخش و شهرستان و هم تعداد جمعیت بخش و شهرستان می‌توانستند به مجلس راه پیدا کنند.

دبیرکل سازمان دفاع از منافع ملی ایران ادامه داد: در گذشته نمایندگان مجلس در قالب انتخابات شهرستان‌های هر استان می‌توانستند به مجلس راه یابند و در این طرح تعداد نمایندگان هر استان تغییر نکرد اما نحوه انتخاب شدنشان در قالب رأی‌گیری در سراسر استان صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: هر نماینده‌ای که رأی بیشتری بیاورد طبیعتاً برنده انتخابات خواهد بود و در گذشته مردم شهرستان نمی‌توانستند به نماینده مطلوب خود در استان رأی دهند و این طرح شرایط حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کرده و در راستای منافع  ملی ایران است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار