تهیه کننده سریال «حانیه» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد:

ساخت مجموعه «حدیث بندگی» در شبکه قرآن

«علی مهام» گفت: در حال ساخت مجموعه «حدیث بندگی» هستیم که در ارتباط با زندگی 13 نفر از علمای شیعه تراز اول است.

"علی مهام" تهیه کننده سریال "حانیه" در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران در خصوص ساخت مجموعه "حدیث بندگی" گفت: مجموعه "حدیث بندگی" در رابطه با زندگی 13 نفر از علمای شیعه تراز اول از جمله "آیت اله محمدعلی اراکی"، "سید محمدهادی میلانی"، "سید رضا بهاءالدینی"، "آیت اله سید ابوالحسن اصفهانی"، "علامه عبدالحسین امینی"، "آیت اله عبدالکریم حق شناس"، "آیت اله میرزا جواد تهرانی"، "شیخ جعفر شوشتری"، "آیت اله سید احمد  فهری زنجانی"، "آیت اله علی مشکینی"، "آیت اله مهدی الهی قمشه‌ای" و "شیخ محمد حسین زاهد" و همچنین "بانو مجتهده امین" است.

وی افزود: صددرصد صحنه‌های مربوط به دوران نوجوانی، جوانی و بزرگسالی این علما را بازسازی کردیم و همه صحنه‌های بازسازی شده را گرفتیم، 80 درصد مصاحبه‌ها در خصوص زندگی این بزرگان انجام شده و فقط 20 درصد نهایی مصاحبه‌ها باقی مانده است که بعد از انجام آن تدوین کار را شروع می‌کنیم.

این تهیه کننده در خصوص انتخاب بازیگران برای ایفای نقش به جای این علمای شیعه تراز اول بیان کردک از 200 نفر بازیگر برای این موضوع تست گرفتیم که از بین این تعداد 13 نفر که چهره آنها شبیه علمای مورد نظر ما بود انتخاب و استفاده شد.

"مهام" بیان کرد:‌ برای انتخاب بازیگر به دنبال چهره معروف نرفتیم چون در اصل به دنبال شبیه سازی و باور پذیری بیشتر بودیم و قصد داشتیم صحنه‌ها طبیعی‌تر جلوه دهد. با وجودی که همه آنها نابازیگر بودند طوری از آنها بازی گرفتیم که مطمئنا برای مخاطب باور پذیر، دیدنی و جذاب خواهد بود.

این تهیه کننده در خصوص انتخاب لوکیشن برای این مجموعه گفت: منطقه‌ای سمت شهرستان اردستان را انتخاب کردیم چون فضای آن جا با فضای مورد نظر ما همخوانی داشت، بعد از انتخاب لوکیشن‌ها بازسازی را انجام دادیم.

وی افزود: بازسازی صحنه‌ها سخت‌ترین بخش این مجموعه به حساب می‌آمد که با همکاری و همدلی عوامل و پشتکار فراوان آنها سال گذشته این امر مهم انجام گرفت.

"مهام" اظهار داشت: تنها مشکل ما در این پروژه ساماندهی زمان مصاحبه با علمایی است که گهگاه با تعویق زمان مصاحبه کار را به تاخیر می‌اندازند.

"مهام" افزود: ساختن تله فیلم و سریال بسیار راحت‌تر از این نمونه کارها است چون در تله فیلم و سریال کل عوامل نسبت به تهیه کننده و کارگردان تعهد دارند و باید به تعهدات خود عمل کنند ولی در ساخت مجموعه‌هایی مانند "حدیث بندگی" عوامل مصاحبه شونده نسبت به ما تعهد خاصی ندارند و برای گفتگو، مصاحبه و وقت گرفتن از آنها به مشکل بر می‌خوریم و کار به تعویق می‌افتد.

این تهیه کننده افزود: به خاطر اهمیت بالای موضوع مجموعه و احترام گذاشتن به شعور مخاطبان و جلب و ترغیب آنها برای دیدن این اثر و بالا بردن سطح کیفی آن سعی کردیم از عوامل حرفه‌ای استفاده کنیم که هم خودمان  از ساخت آن راضی باشیم و هم مخاطبان و کسانی که برای ساخت این مجموعه به ما اعتماد کردند و امیدوارم مورد رضایت عموم قرار بگیرد.

"مهام" از دیگر عوامل مجموعه "حدیث بندگی" نام برد و گفت: در ساخت "حدیث بندگی" عوامل حرفه‌ای چون "بابک شعاعی"، گریمور، "عباس عسگری"، تصویربردار، "محمدحسین صفری" و "حسین رضایی" کارگردانان، و... با ما همکاری کردند.

این تهیه کننده در پایان خاطر نشان کرد: این مجموعه در قسمت معارف شبکه قرآن ساخته می‌شود و از همه عوامل و دست اندرکاران و علما و فضلا و تمام کسانی که در ساخت این مجموعه من را یاری می‌کنند تشکر و قدردانی می‌کنم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار