سلطه ژاپنی ها بر بازار جهانی خودرو/ تویوتا باز هم رقبای آلمانی و آمریکایی را کنار زد

تویوتا در سه ماهه نخست سال 2015 پرفروش ترین شرکت خودروساز در جهان معرفی شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشییتدپرس؛ شرکت ژاپنی "تویوتا موتور کورپ" در سه ماهه نخست سال 2015 رکورددار پرفروش ترین شرکت خودروساز در جهان شد. فروش 2.52 میلیون دستگاه از خودروهای تویوتا موجب شد شرکت های بزرگی مانند جنرال موتورز آمریکا و فولکس واگن آلمان توان رقابت را در بازارهای جهانی از دست بدهند.

تویوتا در سه سال گذشته همواره پرفروش ترین خودروساز در جهان بوده است. فولکس واگن با فروش 2.49 میلیون دستگاه خودرو در رتبه دوم و جنرال موتورز با فروش 2.4 میلیون دستگاه خودرو در رتبه سوم جهان قرار دارند. البته حجم فروش خودروهای تویوتا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 2 درصد کاهش یافته است. این درحالیست که فولکس واگن و جنرال موتورز، در همین مدت،  به ترتیب افزایش 1.8 و 1.9 درصدی را تجربه کرده‌اند.

این سه رقیب برای سلطه بر بازار جهانی خودرو، فعالیت خود را در بازارهای نوظهور اقتصادی مانند چین و هند افزایش داده‌اند. البته همه آنها ادعا می‌کنند، ارائه محصولی با بهترین کیفیت برایشان از رکوردزنی مهم‌تر است.

تویوتا در سال 2014 به رکورد تاریخی جدیدی در صنعت خودروسازی رسید. این شرکت ژاپنی اولین خودروساز جهان بود که توانست 10 میلیون دستگاه خودرو در یک سال بفروشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۵ دی ۱۳۹۴
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ ایران خودرو. سایبا تو ده روز صد هزار دستگاه فروختن ژاپنیها بیاید کلاس آموزش
آخرین اخبار