وزير امور اقتصادی و دارایی، کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی را از اولويت‌های در دست بررسی دولت و شورای پول و اعتبار اعلام کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از وزارت امور اقتصاد و  دارایی، علي طيب‌نيا، در بدو ورود به کرمانشاه، هدف از اين سفر را آشنايي با مشکلات استان در حوزه هاي سيستم مالياتي، مسائل بانکي و رفع اين مشکلات و همچنين، عملياتي کردن برنامه هايي براي رونق اقتصادي اين منطقه از کشور اعلام کرد.

وي درباره حذف يارانه برخي از دهک‌هاي جامعه هم گفت: مسائل مربوط به يارانه به حوزه وزارت کار، رفاه و تامين اجتماعي ارتباط دارد اما در کل قرار است،حساب شده و منطقي و براساس اطلاعات واقعي و به دور از خطا و اشتباه در اين خصوص عمل بشود.

طيب نيا در پاسخ به سوالي درباره کاهش نرخ سود بانکي و سود سپرده ها هم گفت: تلاش براي کاهش نرخ سود سپرده هاي بانکي، نيازمند فعاليتهاي واحدهاي اقتصادي و توليدي که قادر نيستند با بازدهي بخش واقعي، اين سود بالا را پرداخت کنند و همچنين، بازارهاي موازي بازدهي که نمي توانند با اين نرخ سود نظام بانکي رقابت کنند، به ويژه، بازار سرمايه کشور است.

وي افزود: تصميم و برنامه دولت و بانک مرکزي اين است که به صورت جدي وارد اين مقوله بشود و نرخ سود را ساماندهي بکند که در اولين جلسه شوراي پول و اعتبار به عنوان اولويت در دست اقدام، مطرح خواهد شد و اميدواريم؛ تصميم منطقي و صحيحي در اين خصوص بتوانيم بگيريم ، البته بانکها خودشان داوطلبانه، پيشنهاد دهنده کاهش نرخ سود سپرده و تسهيلات هستند.

طيب نيا افزود: ما در شوراي پول و اعتبار به دنبال اين هستيم تا بسته اي از مجموع سياستها تنظيم کنيم به گونه اي که اين کاهش و ساماندهي نرخ سود به نحوي موثر و با کمترين هزينه تبعي صورت گيرد.

وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: تنها نگراني و دغدغه ما در اين خصوص، بحث مؤسسات مالي فاقد مجوز است که از ضوابط بانک مرکزي تبعيت نمي کنند که اميدواريم، با هماهنگي و همکاري قوه قضائيه و نيروي انتظامي با دولت ، کنترل و نظارت لازم بر اين مؤسسات غير منضبط و غيرمجاز صورت گيرد، تا سياستها به نحو صحيح اجرا شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
خیلی پس فطرت هستید تا چیزی میشه سریع از سپرده ها ی مردم مایه میذارید شما سود کم کنید ما هم پول از بانک بیرون میکشیم میزنیم توی بازار ازاد ولی تو بورس نمیاریم
Germany
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
از بانکها می برن موسسات پولشونو که بیشتر سود میدهد
یک شهر وهزار نرخه
هیچ تعییری رخ نمی دهد
لیست نرخ سود موسسات رو اعلام کنید
آخرین اخبار