استفاده از ظرفيت‌هاي بين‌المللي براي توسعه انرژي‌هاي تجديدپذير

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي از استفاده از ظرفيت‌هاي بين‌المللي براي توسعه انرژي‌هاي تجديدپذير خبر داد.

به‌ گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع ‌رساني وزارت نيرو (پاون)، هوشنگ فلاحتيان در آيين معارفه "سيدمحمد صادق‌زاده" به‌عنوان مديرعامل جديد سازمان انرژي‌هاي نو ايران (سانا)، گفت: سازمان انرژي‌هاي نو ايران فعاليت‌هاي زيادي طي سه دهه گذشته در حوزه انرژي‌هاي نو داشته که لازم است توفيق‌ها و عدم توفيق‌ها را شناسايي و راه آينده را مشخص کنيم.

وي افزود: توسعه انرژي‌هاي تجديدپذير به دليل ارزان‌بودن حامل‌هاي انرژي بسيار سخت بوده و است به‌طوري که کشورهايي وجود دارند که ديرتر از ما به اين موضوع‌ها فکر کرده و اکنون از ما پيشي گرفته‌اند.

وي با بيان اينکه ديدگاه‌هاي مختلفي براي توسعه انرژي‌هاي تجديدپذير در کشورهاي جهان حاکم است، گفت: به‌طور قطع بايد در سبد توليد انرژي خود سهمي را براي انرژي‌هاي تجديدپذير قايل شويم به‌طوري که در سناريوهاي مختلفي استفاده از حدود 11 هزار مگاوات ظرفيت تجديدپذير براي کشور پيش‌بيني شده است.

فلاحتيان تصريح کرد: هم‌اکنون در شرايطي هستيم که ذخيره دانشي و تجربي خوبي در عرصه انرژي‌هاي تجديدپذير داريم و بايد از دانش و تجربه گذشتگان در اين عرصه بهره‌مند شويم.

وي با بيان اينکه طي سه دهه گذشته 250 مگاوات نيروگاه تجديدپذير در کشور ايجاد شده است، گفت: در کنار اين کار، بايد مدل ذهني مسئولان و جامعه را درباره انرژي‌هاي تجديدپذير تغيير دهيم که ارزش آن از ظرفيت ايجادشده انرژي تجديدپذير در کشور بيشتر است.

وي از تصويب سند توسعه انرژي‌هاي تجديدپذير در شوراي انقلاب فرهنگي خبر داد و گفت: دانشگاه‌ها، مجلس و دولت‌مردان از انرژي‌هاي تجديدپذير در کشور حمايت مي‌کنند.

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي اظهار داشت: برنامه ششم توسعه را براساس توسعه انرژي‌هاي تجديدپذير پيش‌بيني کرديم و به پيش مي‌بريم.

وي با تاکيد بر اينکه ما بايد بتوانيم منابع لازم براي توسعه اين فعاليت را تامين کنيم، گفت: همه فعاليت‌ها پيرامون انرژي‌هاي تجديدپذير بايد در سازمان انرژي‌هاي نو ايران انجام شود.

وي يادآور شد: در نظر داريم که جايگاه سازمان انرژي‌هاي نو ارتقا يافته و در حد معاونت وزير قرار بگيرد.

فلاحتيان داشتن اهداف کمي را يکي از نيازهاي عرصه انرژي‌هاي تجديدپذير عنوان کرد و گفت: ما بايد در اين عرصه هدف‌گذاري کنيم تا به کميت قابل قبول برسيم.

وي استفاده از ظرفيت‌هاي بين‌المللي و مالي خارج از کشور براي توسعه انرژي‌هاي تجديدپذير را از انتظارهاي خود از مديرعامل جديد سازمان انرژي‌هاي نو ايران عنوان و خاطرنشان کرد: ما هم‌اکنون در شرايطي هستيم که مي‌توانيم شاهد حرکت و سرعت متفاوت‌تري نسبت به گذشته در حوزه انرژي‌هاي تجديدپذير باشيم.

انتهای پیام/
برچسب ها: برق ، انرژی ، فعالیت ، نیرو ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار