بهنام ‌آزاد گفت: این رشته ورزشی کاملا ایرانی است و به دلیل لوکس و لطیف بودنش بسیار مورد توجه بانوان قرار گرفته است.

بهنام آزاد رئیس فدراسیون جهانی بهکاپ در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران بیان کرد: تمام گروه های سنی 13تا 50ساله به خصوص نوجوانان وجوانان به این ورزش علاقه زیادی نشان می‌دهند و بانوان نیز به دلیل لوکس و لطیف بودنش از طرفداران پر و پا قرص این ورزش هستند، ما فکر می‌کردیم از این رشته بیشتر افراد مسن استقبال می‌کنند اما عملا بر عکس اتفاق افتاد.

وی در ادامه افزود: از آن‌جایی که ابداع کننده این رشته در ایران خودم هستم، با تلاش زیاد توانستم آن را در سال 89 در کشورمان دایر کرده و از سال 91 با موافقت وزارت ورزش و جوانان و زیر نظر فدراسیون ورزش‌های همگانی به عنوان یک انجمن ورزش معرفی کنم و خودم نیز مسئولیت این بخش را به عهده گرفتم.

وی بیان کرد:‌ بهکاپ، یک نوع گلف است که در ابعاد کوچک انجام می‌شود، گلف ورزشی است که به دلیل گران بودن از توان خیلی‌ها خارج است و هدف ما از ایجاد این رشته ورزشی این بود که بتوانیم شرایطی ایجاد کنیم که همه افراد بتوانند با تجهیزات هزینه مناسب در این رشته به فعالیت می‌پردازند.

بهنام آزاد همچنین تصریح کرد: در‌ آینده قصد داریم در زمینه رشد و توسعه کیفی این ورزش به خصوص در امر آموزش و برگزاری مسابقات و همچنین مراودات بین المللی فعالیت های چشمگیری انجام دهیم و تا الان نیز موفق به برگزاری 40 مسابقه شدیم و این ورزش مخصوصا در سطح تهران از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس فدراسیون جهانی بهکاپ همچنین افزود: مسئولان ورزشی تا این لحظه فقط در حد مجوز دادن برای برگزاری مسابقات ما را یاری کردند و تمامی فعالیت‌ها و هزینه‌ها توسط خودمان تامین شده است، در زمینه توسعه و رشد کیفی این ورزش یک گروه تحقیق و تفحص نیز تشکیل دادیم و همچنین گروهی از کارشناسان و نخبگان دانشگاه تهران نیز ما را همراهی می‌کنند.

وی در ادامه افزود: ما چند نوع بهکاپ داریم، تاپ بهکاپ و هند بهکاپ که هر دو را می‌توان در ساحل و چین انجام داد و به‌بال که بسیار مهیج و انرژی‌زا و کاملا شبیه تنیس است و به صورت هوایی انجام گیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ورزش بهکاپ با وجود کاملا ایرانی بودنش کمتر از سایر ورزش‌های وارداتی مورد توجه مسئولان قرارگرفته و آ‌ن‌ها با مانع تراشی جلوی پیشرفتش را گرفته‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهکاپ ، گلف ، ورزش همگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار