آیت الله جوادی آملی؛

رژیم آل سعود در باتلاق یمن فرو خواهد رفت/ برای درک ادعیه های ماه رجب و شعبان، استعداد خاصی لازم است

برای درک و فهم ادعیه های وارد شده در ماه رجب و شعبان، استعداد خاصی لازم است و انسان با دقت و بررسی در فهم دعاها می تواند به بالاترین و عالی ترین مقامات برسد.

به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران؛ آیت الله جوادی آملی، در دیدار با دانشجویان پردیس کرج، طلاب مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) ساوه و یگان ویژه قم که درنماز خانه مؤسسه بین اللمللی وحیانی اسراء برگزار شد، ماه رجب­ و شعبان را از ماه های پر­و خیر برکت­ و مقدمه برای یک ماه بزرگتر و پر­خیر و برکت تر مانند ماه مبارک رمضان دانسته و خاطر نشان ساخت: دعاها و اعمالی که در ماه رجب آمده نشان از بزرگی این ماه است. 

وی گفت: برای درک و فهم ادعیه های وارد شده در ماه رجب و شعبان، استعداد خاصی لازم است و انسان با دقت و بررسی در فهم دعاها می تواند به بالاترین و عالی ترین مقامات برسد. 

*ایام البیض و 27 رجب از روزهای خاص در ماه رجب 

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه ایام البیض و 27 رجب از روزهای خاص ماه رجب است و فرصت خوبی برای خودسازی و معرفت شناسی است، افزود: بهره مندی از این روزها موجب می شود، نور ایمان و حقیقت در درون انسان تجلی پیدا کند و انسان را به جای برساند که از بوی بد گناه فرار کند. 

*جایگاه علم و عالم در اسلام 

معظم له در ادامه به جایگاه علم و عالم در اسلام اشاره و ابراز داشت: علمی نورانیت دارد که با عمل و آموزه های دینی آمیخته و موجب نورانیت درون و باطن شده و انسان را به سعادت برساند. 

این مفّسر قرآن اظهار داشت: علمی که نورانیت در انسان ایجاد نکند و باعث دوری گناه نشود، علم به آن نمی گویند بلکه تنها یک فهم و صورت ذهنی است که هیچ اثری ندارد. 

*علم آمیخته به حقیقت تا ابد ماندگار است 

ایشان خاطر نشان ساخت: مفاهیم ماندنی نیستند، بلکه علم آمیخته به حقیقت، تا ابد ماندگار است و این چنین علمی است که آینده و غیب را نشان می دهد. 

معظم له ادامه داد: خدا این نوع علم را در اختیار انبیاء و عالمان دین قرار داده تا با تعلیم و تعلم و معرفت پیدا کردن به درون خود، به خدای متعال برسند و از این طریق مردم را از گرفتاریها و گمراهی نجات دهند و مردم را از پیامدهای ناگورا و مسیرهایی که بعدها با آن روبروی می شدند می ترسانند. 

*مقام شفاعت به صاحبان علم و عمل 

حضرت آیت الله جوادی آملی افزود: خدا مقام شفاعت را به صاحبان این چنین علمی داده، و چه مقامی بالاتر از این، که انسان علمی را بیاموزد که هم نورانیت در باطن ایجاد کند و از سویی به مقام انذار و معرفت خود و بعد معرفت خدای متعال برسد و قطعا این نوع علوم ارزشمند خواهد بود. 

رژیم آل سعود در باتلاق یمن فرو خواهد رفت 

 آیت الله جوادی آملی در بخشی دیگر از جلسه درس خود ، با محکوم کردن حمله وحشیانه رژیم آل سعود به ملت مظلوم یمن، ابراز امیدواری کرد: اوضاع یمن تغییر خواهد کرد و آل سعود که این گونه در حق مردم یمن ظلم کرده به سزای عمل خود خواهد رسید. 

معظم له با بیان اینکه هرکسی با خدا پیوند قلبی و غیبی ببندند، خدا هم با او پیوند خواهند بست و در مشکلات و بلاها یاری خواهد کرد گفت: امروز ملت مسلمان یمن همانند مردم غزه با خدا پیوند بسته اند و خدای متعال در همه حال با آنها است و یاری خواهد­کرد؛ اما این رژیم آل سعود است که در برزخ به وجود آورده، گرفتار خواهد شد. 

این مفسّر قرآن افزود: امروز­ سرزمین وحی و حرمین شریفین در بند­ و چنگال رژیم فاسدآل سعودگرفتار شده و این رژیم که با حملۀ خود کشور یمن را به بند­کشیده، مطمئنا خود نیز در این باتلاق گرفتار خواهد شد. 

وی خاطر نشان ساخت: اوضاع به وجود آمده از سوی نوکران صهیونیست برای مردم یمن، قطعا به این صورت ادامه نخواهد داشت و ملت یمن هم به حق خود خواهد رسید و از زیر ظلم و فشار ظالمان نجات پیدا خواهد کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار