ابراهیم جعفری: حضور نیروهای ایرانی در عراق صحت ندارد

وزیر امور خارجه عراق حضور نیروهای ایرانی را در کشورش تکذیب کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری «المسله»، ابراهیم جعفری در سخنانی در جمع نمایندگان کشورهای عربی در سازمان ملل از این نمایندگان دعوت کرد تا با سفر به عراق از نزدیک از واقعیت اوضاع این کشور آگاهی یابند. 

جعفری گفت: عراق امروز با یک مشکل جهانی و نه داخلی یا عربی و اسلامی روبروست. تروریست‌های داعش از کشورهای مختلف هستند و هیچ ارتباطی به اسلام ندارند. کمک ائتلاف بین‌المللی به عراق محدود به پوشش هوایی است و نیروی زمینی به عراق اعزام نشد. تجربه نیروهای مردمی در عراق تجربه خوبی بود و بهترین افراد عضو این نیرو هستند و من بعضی از آنها را از نزدیک می‌شناسم. شایعه‌هایی که درباره تجاوزکاری‌های منسوب به نیروهای مسلح عراق پخش می‌شود، واقعیت ندارد. 

عملکرد نیروهای مردمی در تصمیم‌گیری‌ها و در تحرکات این نیروها برعهده فرماندهی نیروهای مسلح عراق است، به همین علت است که نیروهای مردمی عملکرد موفقی داشتند. 

وی خاطر نشان کرد: اراده عراق آن است که مشکلات را بر اساس تفاهم سیاسی حل و فصل کند و ما فقط به راه حل نظامی در جنگ با داعش متمرکز نشده‌ایم.

وزیر امور خارجه عراق با تکذیب کردن حضور نیروهای زمینی ایران در عراق گفت: ایران مستشاران نظامی در عراق دارد و ما نه فقط از ایران بلکه از مشارکت مستشاران همه کشورها در جنگ علیه داعش استقبال کردیم. 

وی تصریح کرد؛ مستشارانی از انگلیس، استرالیا و نیوزیلند در عراق حضور دارند. آیا منطقی است که ما حضور مستشارانی را از آمریکا، اروپا و آفریقا بپذیریم اما با حضور مستشارانی از کشورهای همسایه به بهانه آنچه مخالفت با دخالت در امور داخلی خوانده می‌شود، مخالفت کنیم؟ 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار