خسروتاج در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

تصحیح زیرساخت‌های اقتصادی، لازمه مبارزه با قاچاق

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کار اساسی برای برخورد با قاچاق، تصحیح زیرساخت‌های اقتصادی است به گونه‌ای که کالای ما رقابتی باشد.

تصحیح زیر ساخت‌های اقتصادی برای مبارزه با قاچاق/مجتبی خسروتاج در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران درخصوص قاچاق کالا و ورود آن به فروشگاه‌ها اظهار داشت: همه کالاهایی که به صورت رسمی وارد کشور می‌شوند هنگام ورود اسناد گمرکی خود را دارند که ریز واردات را اعلام می‌کند و کالاهایی که در فروشگاه عرضه می‌شود اگر مشخص نباشد که از چه مبادی وارد شده یا از چه کسی خریداری شده، جنبه قاچاق دارد.

وی افزود: مطمئناً هر کالایی هم که قاچاق باشد خلاف است و هر واحد صنفی که دارای کالایی باشد که ورود آن نامعلوم است، متخلف می‎باشد.

مصرف کننده علاقمند به خرید کالای متنوع، جدید و باکیفیت است

خسروتاج در ادامه تصریح کرد: کار اساسی برای برخورد با قاچاق، تصحیح زیرساخت‌های اقتصادی است به گونه‌ای که کالای ما رقابتی باشد یعنی کالایی که پاسخگوی نیاز خریدار باشد و تا زمانی که این تغییر صورت نگیرد قاچاق ادامه دارد زیرا مصرف‌کننده علاقمند به خرید کالای متنوع، جدید و باکیفیت است.

وی افزود: اما این به تنهایی برای مبارزه با قاچاق کافی نیست و باید در کنار این اقدامات ظرفیت تولید داخل افزایش و در کنار آن نیز قیمت هم کاهش یابد.

معاون وزیر صنعت در پایان گفت: البته نباید از راهکارهای پیشگیرانه غافل شویم زیرا از زمان ورود تا زمان مصرف کالا، روند باید به گونه‌ای باشد که هیچ‌کس اقدام به غیر از آنچه باید، نکند و تمهیداتی ایجاد شود تا کالای قاچاق از غیره قابل تشخیص باشد و علاوه بر این نیز فرهنگ مصرف‌کننده را هم باید اصلاح کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: قاچاق ، کالا ، مبارزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار