تهیه بسته بیمه‌ای برای صنایع کوچک و متوسط و کاهش ریسک‌های کسب و کار

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بين مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرک‌های صنعتی ايران و مديرعامل شرکت سهامی بيمه ايران با هدف بهبود فضای کسب‌و‌کار برای صنايع کوچک و متوسط از طريق کاهش ريسک‌های کسب و کار و همچنين ايجاد امنيت و آرامش روانی و اقتصادی برای اين صنايع به امضا رسيد.

تهیه بسته بیمه‌ای برای صنایع کوچک و متوسط و کاهش ریسک‌های کسب و کاربه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي و بين الملل سازمان، سيد محمد علي سيد ابريشمي مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتي ايران اين تفاهم نامه را در جهت افزايش همکاري و ترويج فرهنگ بيمه و حمايت از صنايع کوچک و متوسط و بهره مندي اين صنايع از مزاياي بيمه ارزيابي کرد.

وي گفت: اميدواريم با اجراي اين اقدامات شاهد تسهيل و رونق فعاليتهاي اقتصادي، افزايش ضريب امنيت و کاهش ريسک صنايع کوچک  در فضاي کسب وکار باشيم. 

معاون وزير صنعت، معدن وتجارت با بيان اينکه صنايع کوچک با بروز برخي مشکلات در سالهاي گذشته در موقعيت مطلوبي قرار ندارد، تصريح کرد: اين صنايع عمدتا با کمبود نقدينگي روبه رو بوده و سالهاي گذشته با لطمات زيادي دست و پنجه نرم کرده است.

وي افزود: در جهت خروج صنايع کوچک از اين وضعيت بايد سياستهاي حمايتي در نظر گرفته شود که يکي از اين سياستها حمايت هاي بيمه اي است، تا اين صنايع را از جهت خسارت هايي که ممکن است به دارايي يا كاركنان آنها وارد شود، مصون بدارد. 

سيد ابريشمي خاطرنشان کرد: اميدواريم با ايجاد بسترهاي مناسب در شهرکها و نواحي صنعتي و تهيه بسته حمايتي بيمه اي براي صنايع کوچک بتوانيم ريسک اين صنايع را کاهش دهيم. 

مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتي ايران در ادامه با اشاره به انعقاد بيش از 64 هزار قرارداد همکاري با متقاضيان سرمايه گذاري در شهرکها ونواحي صنعتي گفت: از اين  قراردادهاي منعقد شده، 34 هزار واحد صنعتي مستقر در شهرکها و نواحي صنعتي به بهره برداري رسيده است.

سيد ابريشمي با بيان اينکه بيش از يک ميليون و 400 هزار نفر در smeها مشغول به کار هستند، گفت:  از اين تعداد حدود 700 هزار نفر در واحدهاي صنعتي مستقر در شهرکها و نواحي صنعتي فعاليت مي کنند. 

وي همچنين با اشاره به ايجاد زيرساختهاي زيربنايي نظير آب، برق، گاز و تصفيه خانه و ... در شهرکها و نواحي صنعتي و بسترسازي براي حضور سرمايه گذاران در اين مناطق خاطر نشان کرد: سازمان آمادگي دارد زمينه آموزش و ترويج فرهنگ بيمه و شناساندن بسته بيمه صنايع کوچک به‌واحدهاي صنعتي کوچک  را با همکاري شرکت بيمه ايران  فراهم کند.  

معاون وزير صنعت،معدن و تجارت در پايان از استقرار نمايندگان بيمه در مراکز خدمات فناوري کسب و کار سراسر کشور استقبال کرد و گفت: اميدواريم بسته بيمه صنايع کوچک با همکاري دو مجموعه در شهرکها و نواحي صنعتي  عملياتي شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار