خورشید، ستاره‌ای معمولی که حیات ما به آن وابسته است

ستاره خورشید همانند سایر ستارگان یک ستاره معمولی است اما حیات انسان‌ها و موجودات زنده به حضور همین ستاره معمولی وابسته است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، خورشید مادر منظومه شمسی یک ستاره مانند دیگر ستارگان آسمان است که تنها تفاوتش با سیاره ستارگان فاصله نزدیک آن با سیاره محل سکونت ما زمین است، با این وجود این فاصله نزدیک 8 دقیقه طول می‌کشد تا نور خورشید به زمین برسد.

در واقع می‌توان گفت هرگاه که تغییری از نور خورشید را بر روی سطح زمین می‌بینیم، مربوط به اتفاقی است که 8 دقیقه گذشته بر سطح این ستاره داغ رخ داده است و خورشید یا آفتاب مسافتی حدود 150 کیلومتر را برای رسیدن به زمین می‌پیماید.

ستاره‌های کوچکی که به صورت نقاط نورانی در شب‌های بدون ابر آسمان شب می‌بینیم بسیار پر نورتر و بزرگتر از مادر منظومه شمسی خورشید است، به طوری که محققان در طی  رصد‌های متعدد اعلام کردند ستارگان دیگر که در فضا وجود دارند ده‌ها و یا صد‌ها برابر بزرگتر از خورشید است.

دمای خورشید حدود 5 درجه کلوین است و گاهی این دما در برخی نقاط آن کمی کاهش می‌یابد در اکثر این کاهش دما خورشید کله‌های خاموش یا سیاهی پدیدار می‌شوند که براین محققان اهمیت رصدی زیادی دارد. 




انتهای پیام/

برچسب ها: خورشید ، سیاره ، ستارگان ، آسمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۱:۵۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
150 میلیون کیلومتر
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۲۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
سرعت نور 300هزار کیلومتر در ثانیه هستش حالا که 8 دقیقه طول میکشه یعنی 150 کیلومتررر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۱:۲۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
150 کیلومتر یا 150 هزار کیلومتر ؟؟
Australia
بی نام
۰۸:۲۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
تمام ارقام را بدون هزار ومیلیون بیان کرده اید ایول به این مهارت شما
آخرین اخبار