مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مهمترین الویت وزارت کار، کاهش بیکاری، ایجاد اشتغال و رونق تولید است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ،مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم تجلیل از کارگران و کارفرمایان نمونه استان کرمانشاه افزود: از اولویتهای برنامه کاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، اشتغال برای جوانان و رونق بخشیدن به تولید در سال 94 است.

حسینی نیا ادامه داد: برای کاهش بیکاری تلاش می شود که یکی از مهمترین راههکارها برای تحقق آن استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های همه نقاط کشور است.

وی گفت: در بازرسی های از کارگاهها،  ایمنی و سلامت کارگران از مهمترین مسائل مورد بررسی است که پارسال از 380 هزار کارگاه مشمول فانون کار با این هدف بازرسی شد .

حسینی نیا با اشاره به اینکه سال گذشته 380 هزار مورد بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار در کشور صورت گرفته ادامه داد: بررسی ایمنی و سلامت کارگران در اولویت بازدیدها بوده‌ است.

وی افزود: در سال گذشته 13 هزار کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاه‌های کشور تشکیل شده و علاوه بر آن 230 خانه بهداشت کارگری در بنگاه‌های اقتصادی با 50 تا 500 نفر جمعیت کشور راه اندازی شده است.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان خاطر نشان کرد: 1285 تشکل کارگری و کارفرمایی در کشور است ، که تعامل خوبی بین این تشکلها وجود دارد و در این راستا 20 درصد از اختلافات جامعه کارگری و کارفرمایی در این مدت حل شد ، که تلاش ما بر این است که این اختلافات به صفر برسد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.