مایک بیلینگتون، تحلیلگر سیاسی آمریکا، برنامه های ارتش آمریکا را منتهی به «جنگ جهانی سوم» دانست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، مایک بیلینگتون، تحلیلگر سیاسی آمریکا، اظهار داشت تهدیدهای نظامی واشینگتن علیه روسیه و چین و همچنین افزایش نیروهای آمریکا در سایر کشورها ممکن است به جنگ جهانی سوم در عصر اتمی منجر شود.
بیلینگتون روز یکشنبه در مصاحبه ای با شبکه پرس تی وی، پایان «این شتاب به سوی جنگ» را خواستار شد. وی اعلام کرد: «اگر دولت اوباما در خصوص اوکراین  به تهدیدهای خود علیه روسیه، حمایت کامل خود از سازمان های تروریستی در خاورمیانه و حمایت از عربستان سعودی ادامه دهد و از به کارگیری نیروهای گسترده نظامی و زیردریای هایی با ظرفیت هسته ای بالا در چین خودداری نکند، با جنگ فاصله ای نخواهیم داشت.» 
بیلینگتون در خصوص برنامه واشینگتن برای دست یابی به 8 پایگاه نظامی در فیلیپین، رئیس جمهور فیلیپین را بازیچه دست اوباما دانست. وی در این خصوص اظهار داشت ژنرال «گریگوریو کاتاپنگ،» رئیس جمهور فیلیپین، قانون اساسی کشور خود را که وجود پایگاه های خارجی را در کشور منع می کند، نادیده گرفته است.
بیلینگتون در خاتمه اعلام کرد: «آمریکا و اروپا باید با کشورهای بریکس متحد شوند تا کشورهای جهان سوم، آسیا و کشور خود ما را توسعه دهند.» 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار