نماینده مردم شهرستانهای سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح استانی شدن انتخابات مجلس یک تحول است و وضعیت کشور و استانی مانند کردستان را تغییر و منطقه را به سوی توسعه و پیشرفت سوق می دهد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، سالارمرادی درارتباط باطرح استانی شدن انتخابات مجلس که هم اکنون توسط مجلس نهم در حال بررسی است گفت: طرح استانی شدن انتخابات مجلس در کوتاه مدت معایب و مشکلاتی را خواهد داشت  اما در دراز مدت می تواند نتایج خوبی در بر داشته باشد و نظام حزبی و مدنی مناسبی را شکل می دهد که در آینده برای کشور نتایج ثمربخشی خواهد داشت.

وی افزود: این نوع انتخابات مانند انتخابات ریاست جمهوری است اما در سطح استانی آن که هم سبب افزایش مشارکت می شود و هم با ائتلاف و تعامل افراد در سطح عالی و یا به وسیله احزاب می شود افراد نخبه و توانمند را شناسایی و از هرینه های اضافه و بی مورد مانند گذشته نیز جلوگیری کرد.  
 
وی افزود: در این طرح دیگر نماینده دنبال مسائل جزیی و حاشیه ای نخواهد بود بلکه ضمن شناسایی مشکلات و بیان مطالبات حوزه خود در سطح کلانی مطالبات استانی را پیگیری می کند و سبب توسعه منطقه در بخش های مختلف می شود.

نماینده مردم شهرستانهای سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس گفت: این طرح برای نمایندگان و مردم ثمربخش خواهد شد چون از چنددستگی و تفرقه نمایندگان خودداری می شود و وحدت و همبستگی ایجاد می کند و تمام نمایندگان توان و انرژی خود را برای توسعه بخش های اصلی و کلان منطقه صرف خواهند کرد.

وی ادامه داد: این طرح یک تحول است و وضعیت کشور و کردستان را تغییر و منطقه را به سوی توسعه و پیشرفت سوق می دهد چون زمینه برای افراد متخصص و نخبه فراهم می شود و همدلی مردم و همکاری بیشتر نمایندگان را سبب می شود که در مجلس در حال کارشناسی و بررسی است و باید معایب و مزایای آن کارشناسی شود تا با موافقت و آراء نمایندگان به تصویب نهایی برسد که امیدواریم هر طرح و موردی که تصویب می شود بتواند سبب ارتقاء عزت کشور و مردم و آبادانی و توسعه مناطق شود.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.