پوتین: تحریم‌های غرب بر قدرت روسیه تأثیر ندارد

پوتین تحریم های شدید غرب را در قدرت روسیه بی تأثیر دانست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛به نقل از شین هوا،  پوتین، رئیس جمهور روسیه اظهار داشت علی رغم تحریم های شدید غرب، روسیه هم چنان قدرت مند است. وی در ادامه خسارت این تحریم ها را به اقتصاد روسیه 16 میلیارد دلار برآورد کرد.

علی رغم افت قیمت نفت از بشکه ای 100 دلار به 50 دلار و تلاش اروپا برای محدود کردن خدمات مالی بانک های روسیه، رئیس جمهور این کشور در نشستی با قانون گذاران مجلس اعلام کرد سازمان های روسیه تمام بدهی های خود را پرداخت کرده اند.

پوتین همچنین اعلام کرد:«برخی از کشورها در انتظار نابودی سامانه اقتصادی روسیه بودند در حالی که چنین امری رخ نداده است. در واقع، سامانه اقتصادی روسیه این موانع سطحی را به سادگی پشت سر گذاشته است.»

پوتین در پایان به علل روند نزولی اقتصاد روسیه از جمله عوامل داخلی و خارجی و افزایش بی رویه دستمزدها پرداخت. 

رئیس‌جمهور روسیه در پیامی به کنفرانس بین المللی تجدیدنظر پیمان منع گسترش سلاح هسته ای نیز نوشت: روسیه به ماده شش پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای متعهد است و توانائی هسته ای خود را تا پائین ترین مقدار ممکن کاهش داده است.

"میخائیل اولیانوف" رئیس اداره کنترل تسلیحات وزارت امورخارجه روسیه نیز گفت: تلاش می‌کنیم تا با همه طرف های متعهد به پیمان منع گسترش سلاح هسته ای به توافق برسیم.

وی اظهار داشت: مسکو آماده گفت و گو درباره خلع سلاح هسته ای است به شرطی که این گفت و گوها جدی و خالی از معیارهای دوگانه باشد.

رئیس اداره کنترل تسلیحات وزارت امورخارجه روسیه خاطرنشان کرد: سیاست‌های آمریکا مانع ادامه روند کاهش استفاده از سلاح هسته ای می شود.



انتهای پیام/
برچسب ها: پوتین ، روسیه ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار