رئیس جمهور در حرم مطهر شاهچراغ(ع):

قدرت تیم مذاکره کننده هسته‌ای از سانتریفیوژ مهم‎تر است + فیلم

رئیس‌جمهور گفت: ما به سیاستمداران ایرانی و دانشمندان هسته‌ای افتخار می‌کنیم و از سانتریفیوژ مهمتر قدرت تیم مذاکره کننده هسته‌ای ماست.

سخنرانی دکتر روحانی در حرم مطهر شاهچراغ آغاز شدبه گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در شانزدهمین سفر استانی خود به استان فارس با حضور در حرم مطهر شاه‎چراغ در جمع مردم خونگرم شیراز اظهار داشت: شهر شیراز شهر خاندان رسالت و حرم سوم اهل بیت عصمت و طهارت، فرهنگ و ادب و هنر است.

حجت‌الاسلام روحانی ادامه داد: استان فارس استان تمدن باستان ایران و آثاری است که مایه فخر ملت است که در تخت جمشید و پاسارگاد ماندگار مانده است.

وی افزود: ادب و فرهنگ شیراز از تمدن باستان این سرزمین است به طوری که بزرگان این سرزمین شیراز و فارس را پایتخت همه عاشقان زبان فارسی قرار داده‌اند از شبه جزیره هند تا آسیای صغیر و سواحل خلیج فارس شیراز و فارس را پایتخت فرهنگ خود می‌دانند.

رئیس‌جمهور کشورمان عنوان کرد: شهریاران سخن سعدی و حافظ در قرون میانی در این سرزمین رنسانس بزرگی فکری و معنوی را به وجود آوردند و درس زندگی را در سیاست داخلی و خارجی به ما آموختند.

حجت‌الاسلام روحانی اضافه کرد: آن کس که گفت آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است با دوستان مروت با دشمنان مدارا خط سیاست داخلی و خارجی ما را تفسیر کرد.

رئیس‌جمهور کشورمان افزود: شیراز شهر محبت، مهمان‌نوازی، برادری و احترام به بزرگان و شهیدان است و اگر چند نفر کاری برخلاف ادب در گوشه‌ای از خیابان‌های شیراز نشان دادند آن‌ها شیرازی نبودند.

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: شیراز معلم بزرگ استاد علامه مطهری را دوست دارد و به شهید بهشتی‌ها و دستغیب‌ها و بزرگان معنویت عشق می‌ورزد.

وی تاکید کرد: اگر امروز دنیا همین خط و بیان حافظ را "با دوستان مروت با دشمنان مدارا" را به عنوان تیتر سیاست خارجی خود قرار داده بود امروز دیگر شاهد افراطی گری در این منطقه نبودیم و بمباران ناجوانمردانه را بر سر مردم بی‌گناه مشاهده نمی‌کردیم.

* "با دوستان مروت، با دشمنان مدارا" منطق دولت تدبیر است

رئیس‌جمهور کشورمان خاطر نشان کرد: منطق دولت تدبیر و اعتدال این است "با دوستان مروت، با دشمنان مدار" اگر امروز ما با 1+5 مذاکره می‌کنیم می‌خواهیم به دنیا بگوییم که اهل منطق و استدلال هستیم.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان این که ما به دانشمندان هسته‌ای و سیاستمداران ایرانی افتخار می‌کنیم گفت: از سانتریفیوژ مهمتر قدرت تیم مذاکره کننده هسته‌ای است و از همین جا به تیم هسته‌ای در نیویورک پیام می‌فرستم که احساسات جوانان شیرازی و عشایر غیور را ببینید.

وی گفت: ما با قدرت و منطق با استدلال حقوقی به حول قوه الهی تمام قطع نامه‌های نابه حق شورای امنیت سازمان ملل را لغو خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور کشورمان با اشاره به هدایت مقام معظم رهبری و حمایت مردم در ملغی سازی قطع نامه‌های شورای امنیت گفت: ما در تریبون شعار نمی‌دهیم و هنر این است که به سازمان ملل رفته و قطع نامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را ملغی کنیم و ما برای احقاق حقوق ملت و باز کردن درب صادرات و نه واردات تلاش می‌کنیم.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اهمیت رونق اقتصادی و گسترش آن پس از لغو تحریم‌ها تاکید کرد: دولت تدبیر و امید توانست تورم را مهار کند و رشد تولید را آغاز و از رکود خارج شود و اگر تحریم‌ها رفع شده تلاش‌های دولت در این زمینه بوده و دولت یازدهم چشمش به بیرون نیست و چشمش به آسمان و دستان پرتوان ملت ایران است.

وی اظهار داشت: دولت یازدهم قبل از آنکه تحریم‌ها لغو شود اقتصاد را از رکود خارج و تورم را مهار کرد و ما با کمک شما مردم هم رشد اقتصادی را داریم و بی‌تردید راه را برای رشد اقتصادی بیشتر و رفاه عمومی آماده می‌کنیم.

رئیس‌جمهور کشورمان با اشاره به این که در سال گذشته 8 و نیم میلیون نفر را بیمه کرده‌ایم و ما درس اعتدال و سیاست را از مردم شیراز و حافظ و سعدی آموخته‌ایم یادآور شد: به همه اقشار اعلام می‌کنیم دولت با همه تلاش مسیر رونق را آماده خواهد کرد و تصمیم دولت در آغاز امسال برای صندوق توسعه که سود تسهیلات را 14 تا 16 درصد اعلام کرده علامتی در جهت رونق اقتصادی در کشورمان است.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: استان شیراز آمادگی بسیار زیادی برای افزایش تولید در بخش کشاورزی دارد اما با کمبود آب مواجه است و در سال 94،95،  369 روستا آبرسانی شده و تلاش داریم تا استان فارس که 10درصد محصولات کشاورزی کشور را فراهم می‌کند تولیدات را افزایش دهیم و وزارت جهاد کشاورزی در سال 92، 22 میلیارد و در سال 93، 100 میلیارد تومان برای احیای زمین‎های کشاورزی بودجه در نظر گرفته است و امسال نیز اعتباراتی را برای 27 هزار هکتار از زمین‎های کشاورزی پیش‌بینی کرده است.

وی با اشاره به اهمیت احیای دریاچه‌ها و تالاب‌ها عنوان داشت: باید دریاچه‌ها را احیا کنیم و قدم به قدم در این راه پیش برویم.

گازرسانی 700 روستای استان فارس در سال 95 به اتمام خواهد رسید

رئیس‌جمهور کشورمان با اشاره به اهمیت گازرسانی استان فارس اظهار داشت: استان فارس جزو استان‌هایی است که از نظر گاز رسانی در ردیف پایینی قرار دارد و تلاش می‌شود تا میزان گازرسانی از 46درصد به 86 درصد افزایش یابد و گازرسانی 700 روستا در سال 95 به اتمام خواهد رسید.

روحانی گفت: 900 میلیون دلار اعتبار برای کار در پالایشگاه پارسیان و شهرستان مهر مدنظر قرار گرفته که تا پایان سال 95 ما این طرح را دنبال خواهیم کرد که می‌تواند برای اشتغال‌زایی و رونق این استان بسیار موثر باشد.

رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: پالایشگاه دوم پارس با ظرفیت 120 هزار بشکه دنبال خواهد شد البته مشکلاتی از لحاظ زیست محیطی دارند که در جلسات متوالی در تهران  حل و فصل شده است.

* افتتاح بزرگترین طرح آلومینیوم سطح کشور در شیراز در سال 96

روحانی گفت: بزرگترین طرح آلومینیوم سطح کشور در صنعت این استان با اعتبار یک میلیارد و دویست میلیون تومان پیش‌بینی شده است این اعتبار محقق است و کارهای عملیاتی آن انجام خواهد شد و در سال 96 می‌تواند به افتتاح برسد. 

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی افزود: همچنین نیروگاه سیکل ترکیبی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد با 550 میلیون دلار اعتبار و همچنین برای اکتشاف معادن در منطقه بهرام گور که این منطقه منطقه‌ای با معادنی بسیار غنی است اختصاص یافته است که در قدم اول 500 کیلومتر آن برای اکتشاف آزاد شده و با هماهنگی محیط زیست ادامه خواهیم داد به دلیل اینکه تحول بزرگی را برای اقتصاد استان بوجود خواهد آورد.

رئیس جمهور کشورمان تأکید کرد: برای اینکه صنعت استان بتواند پیشرفت کند با هماهنگی بانک مرکزی 4 هزار میلیارد تومان برای سرمایه در گردش این استان مدنظر قرار گرفته و همچنین تسلیحات بانکی به صورت تدریجی برای ایجاد و توسعه بخش‌های دیگر صنعتی اختصاص یافته است.

روحانی اظهار داشت:‌ اگر گردشگری استان را تقویت کنیم می‌تواند وضع اقتصاد استان را متحول کند. بیکاری را به طور کامل مهار کند به این دلیل 140 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بخش خصوصی جهت تکمیل 16 واحد اقامتی 3 ستاره تا 5 ستاره و هتل‌ها مدنظر قرار دادیم که در سال 94 و 95 تکمیل خواهد شد.

رئیس جمهور کشورمان گفت: 6 موزه در این استان در سال 94 و 95 تکمیل می‌شود و همچنین فاینانس لازم برای خط 2 متروی شیراز 450 میلیون دلار اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: رقم‌های بزرگی از لحاظ انرژی دولت برعهده گرفته تا 2 سال آینده ما شاهد تحول بزرگ در شیراز باشیم.

روحانی افزود: برای آب شیراز و سد و جاده و آزاد راه شیراز به اصفهان که تا امروز حدود 23 درصد پیشرفت داشته و این آزاد راه می‌تواند مسافت شیراز تا اصفهان را بیش از 100 کیلومتر کوتاه کند که  البته پروژه بزرگ چند ساله است در دستور کار قرار گرفته و به دولت اعلام شده تا تسریع دهد انشاءالله مردم شاهد این تحولات در زمینه رفت‌وآمد و آسایش باشند.

رئیس جمهور تصریح کرد: راه آهن شیراز اصفهان متأسفانه هنوز مشکلاتی دارد که دستور داده شده مشکلات  این راه آهن و ایستگاه‌هایی که باید ایجاد شود حل و تا سال 95 تکمیل شوند.

وی گفت: تفصیل این موارد فردا در شورای اداری بررسی خواهد شد و به اطلاع شما خواهد رسید. 

روحانی تصریح کرد: ما مجموعا برای سال 94- 95 تعداد 92 طرح و پروژه 953 میلیارد تومان اعتبار مدنظر قرار دادیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: انشاءالله همه این طرح‌ها در سال 94- 95 تکمیل و به اتمام برسد به اضا فه پروژه‌های مهمی که اعلام کردیم همه آنها را انجام خواهیم داد.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.