همدان؛

اجرای 4 طرح تامین آب در استان همدان / استان همدان در بین 11 استان کم آب کشور

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان از اجرای 4 طرح آبرسانی و تامین آب استان همدان خبر داد و گفت: این استان بین 11 استان تنش ابی کشور معرفی شده است و نیاز به اعتبارات بیشتر برای رفع این مشکل دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ مرتضی عزالدین طرح خط انتقال آب از سد تالوار به شهر همدان را یکی از 4  طرح مهم آبرسانی کشور یاد  و تاکید کرد: این طرح به 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، که در صورت تامین منابع مالی مدت زمان به بهره برداری رسیدن طرح کاهش پیدا خواهد کرد.

وی  با بیان اینکه اعتبار مصوب امسال این طرح 32 میلیارد تومان می باشد، گفت: پیگیر هستیم تا از منابع مختلف به این پروژه اعتبار تزریق شود در غیر این صورت مدت زمان اجرای آن طولانی می گردد.

وی تاکید کرد: پیشرفت فیزیکی طرح انتقال اب از سد تالوار به شهر همدان با توجه به اعتبارات تخصیص پیدا کرده 52 درصد است که این موضوع حاکی از عملکرد خوب پیمانکار در این  طرح است.

مرتضی عزالدین پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه این طرح با ظرفیت 3700 لیتر در ثانیه را 15 درصد دانست و افزود: اجرای تصفیه‌خانه در صورت تخصیص اعتبار کامل سه سال زمان نیاز دارد ولی با عدم تخصیص اعتبار مناسب زمان اجرای آن نیز طولانی می‎شود.

وی افزود: یک مخزن 30 هزار و یک مخزن 10 هزار متر مکعبی از 7 مخزن ذخیره و تعادلی با مجموع 150 هزار متر مکعب این طرح به پایان رسیده و بقیه نیز در حال اجرا است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان یاد آور شد: 104 کیلومتر از مسیر 141 کیلومتری آن، لوله گذاری شده و همچنین 20 کیلومتر لوله در محل طرح و کارخانه های تولید لوله تامین شده است.

انتهای پیام/س
برچسب ها: آب ، کم آب ، کشور ، تامین ، همدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.