دانشنامه IT//

درباره هوش مصنوعی وکاربرد آن در بازی های رایانه ای چه می دانید؟

هدف هوش مصنوعی نزدیك نمودن رفتار و پاسخ یك سیستم كامپیوتری به الگوهایی است كه انسان براساس آن‌ها رفتار می‌كند و پاسخ می‌دهد.

به گزارش سرويس فضاي مجازي باشگاه خبرنگاران،در بازی‌های رایانه‌ای،از هوش مصنوعی(Artificial intelligence)برای تولید شبیه سازی هوش شخصیت‌های غیر قابل بازی استفاده می‌شود.تکنیک‌هایی که به صورت معمول استفاده می‌شود، از روش‌های موجود در رشته هوش مصنوعی بهره می‌گیرند.با این وجود، اصطلاح هوش مصنوعی بازی، اغلب به مجموعه‌ای وسیع از الگوریتم‌هایی که شامل تکنیک‌های تئوری کنترل، رباتیک، گرافیک رایانه‌ای و علوم رایانه می‌باشد، مربوط است.بازی‌های رایانه‌ای از همان ابتدای پیدایش،قسمتی از زمینه تحقیق و پژوهش هوش مصنوعی بوده‌اند.


درباره هوش مصنوعی وکاربرد آن چه می دانید؟

یکی از اولین نمونه‌های AI،کامپیوتری کردن بازی Nim در سال ۱۹۴۱ و انتشار آن در ۱۹۴۲ بود.نخستین بازی‌های ساخته شده در دهه ۱۹۶۰ و اوایل دهه ۱۹۷۰ مانند Spacewar، Pong و Gotcha، بازی‌هایی بودند که براساس منطق مجزا اجرا می‌شدند و کاملاً بر مبنای رقابت بین دو بازیکن، بدون استفاده از AI، بودند.انیمیشن در بازیهای کامپیوتری نقش مهمی دارد اما مهمتر از آن هوشمندی شخصیت های بازی است.
انواع هوش مصنوعی 
در بازی‌های كامپیوتری سه نوع هوش بیشتر از همه استفاده می‌شوند كه در ادامه به معرفی آنها می پردازیم:
‌‌هوش مصنوعی رویدادگرا:این هوش معمول‌ترین نوع هوش مصنوعی است.رویداد می‌تواند شامل هر چیزی اعم از اتفاقات بازی تا دستوراتی باشد كه كاربر به شخصیت مجازی خود می‌دهد.براساس هر رویدادی كه در بازی انجام می‌شود،یك واكنش هوشمندانه نیز روی می‌دهد.

هوش مصنوعی هدف‌گرا:این نوع هوش مصنوعی از هوش مصنوعی رویدادگرا مستقل است. ولی هوش مصنوعی رویدادگرا می‌تواند در طراحی یك بازی، هدف‌های موتور هوش مصنوعی هدف‌گرا را تامین كند. این نوع هوش مصنوعی، هدفِ با ارزش بیشتر را برمی‌گزیند و آن را با تقسیم به زیرهدف‌های كوچك‌تر، پردازش می‌كند.

محفظه‌های سوراخ: 
این روش تركیبی از دو روش گفته شده است که در آن دو محفظه دارید و چند نوع كار: فرار (flee)، مبارزه (fight) و پركردن تفنگ (restock) را در نظر می‌گیریم.محفظه‌ها مقداری از محتوای خود را با گذشت زمان از دست می‌دهند. شما اسكریپتی را در ارتباط با محفظه‌ای كه بیشتر پر است به اجرا در می آورید.رویدادهایی كه اتفاق می‌افتند،این محفظه‌ها را با ارزش‌های مختلفی پر می‌كنند و این محفظه‌ها پر و خالی می‌شوند.

درباره هوش مصنوعی وکاربرد آن چه می دانید؟

هوش مصنوعی در ژانرهای بازی 
بازی‌های كامپیوتری اكشن، ماجرایی  اكشن و تیراندازی، بیش از بازی‌های ژانرهای دیگر از هوش مصنوعی استفاده می‌برند.بازی‌های مسابقه‌ای و استراتژیك نیز می‌توانند از هوش مصنوعی برای قوی‌تر كردن رقیبانشان استفاده كنند.منظور از کاربرد هوش مصنوعي در بازي اينست که بازي مورد نظر يا شخصيت هايي که در آن هستند داراي هوش مصنوعي هستند و بتوانند بطور خودانگيز به عملکرد ما در طول بازي جواب بدهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار