آلبوم حضرت «خورشید» رونمایی شد / ۷ قطعه موسیقی در منقبت امام علی(ع)

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفت: اگر هنر مندان از لابه لای صفحه های تاریخ شعر های عطار و مولانا را در بیاورند و استفاده کنند اتفاق بسیار خوبی در حوزه موسیقی رخ خواهد داد.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران؛ مراسم رونمایی از آلبوم حضرت خورشید در سازمان فرهنگی هنری شهرداری با حضور جمعی از مسوولین خوانندگان و شاعران برگزار شد.

علی جهاندار،مجید اخشابی ،غلامرضا صنعتگر و عبد الجبار کاکایی از مهمانان ویژه این رونمایی بودند. پس از پخش قسمت هایی از قطعه‌های این آلبوم و معرفی آنها توسط خوانندگان شان تعدادی از حاضرین به صحبت در مورد شرایط  کنونی موسیقی پرداختند.

*ریشه موسیقی سنتی را خشک نکنیم

علی جهاندار در این رونمایی گفت: من با وجود اینکه شعرها و آثار بعضی از خوانندگان پاپ از جمله مجید اخشابی و محمد اصفهانی را می شنوم اما علاقه‌ی زیادی به این سبک موسیقی ندارم. اصلا مگر پاپی ها به ما توجه می کنند که ما آهنگ هایشان رادنبال کنیم.

وی در ادامه افزود: با وجود استعداد های زیادی که در حوزه ی موسیقی و صدا هایی از جنس ایرج هنوز کسی نمی تواند همچون ایرج نوای علی علی سر دهد . حیف نیست ما دیگر سراغ چنین صدا هایی نرویم. بیایید ادبیات ایران را به گوش مخاطبانش برسانیم و جوانانمان را به سمت  ادبیات و اشهار سعدیو مولوی و.. سوق دهیم.

*باید در هر فصل یک آلبوم موسیقی همچون حضرت خورشید وارد بازار موسیقی شود

محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت:امام علی (ع) یک شخصیت بین نسلی و مذهبی است و بسیار خوشحالم که آلبوم حضرت خورشید با قطعات جذاب در آستانه ی ولادت ایشان منتشر می شود.

وی در ادامه افزود: امامان ما به حدی بزرگوار هستند که هر چه در وصفشان کار شود باز هم کم است در بعضی از موارد مسیحی ها بهتر از ما در خصوص امامانمان کار کرده اند برای مثال آنتوان بارا اندیشمند مسیحی 40 سال پیش  تصمیم می گیرد کتابی از حضرت علی (ع) بنویسد اما به دلیل بزرگی شخصیت ایشان و برای بهتر شدن کارش  از فرزندان امام علی(ع) شروع به نوشتن کرد. اول به سراغ امام حسین رفت و چهار سال زندگی ایشان را نوشت بعد از آن غرق در زندگی حضرت زینب شد و می گفت آنقدر دامنه زندگی ایشان وسیع است که 27 سال دارم آن را می نویسم و تمام نمی شود.

صلاحی اظهار داشت:صدای این هنر مندان انسان را آرام می کند و به شما تبریک می گویم که در وصف امام علی ع شعر خواندید.همه ی حیات موسیقی جلوه خداوند است و خوش به حال کسی  هنر را در خدمت تعالی مردم قرار دهد.تا به امروز صحبت های خبی با آقایان عبدالحسینی در خصوص تولید آلبوم های بیشتر شده و قرار شد هر فصل یک آلبوم همچون حضرت خورشید راهی بازار موسیقی شود. اگر هنر مندان از لابه لای صفحه های تاریخ شعر های عطار و مولانا را در بیاورند و کار کنند اتفاق بسیار خوبی در حوزه موسیقی میافتد.

*اشعارم در آلبوم حضرت خورشید را از اشعار سعدی الهام گرفتم

عبد الجبار کاکایی گفت:هر وقت نام امام علی ع میاید احساس عجیبی به من دست می دهد و با ایشان عشق بازی خاصی دارم خوشبختانه با آمدن مدریت جدید فضا عوض شده و موسیقی ما ودرک و وزن ویژه ای پیدا کرده  است امیدوارم این سیر صعودی موسیقی همچنان ادامه داشته باشد.

وی در ادامه افزود:ادبیات ما ارادت خاصی به امام علی (ع) دارد و این حس ویژه در شاهنامه و سایر کتاب ها دیده می شود.وقتی فواد حجازی به من پیشنهاد کار برای امام علی ع را داد تصمیم گرفتم به سراغ اشعار مولانا بروم اما در نهایت هر بار با شنیدن نام امام علی ع یاد آن شعر سعدی می افتم که می گویدکس را چه زور و زهره که وصف علی کند.

مجید اخشابی نیز در خصوص اثرش در این آلبوم گفت : کار من تلفیقی از ایده ی خود و موسیقی فور کلور محلی است.
 
در پایان این مراسم با حضور تعدادی از عوامل آۀلبوم حضرت خورشید از آن رونمایی شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار