انتقاد ديده بان حقوق بشر از اقدام استراليا در اخراج يک ايرانی

سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد اقدام استرالیا در اخراج یک روحانی ایرانی به بهانه مسائل امنیت ملی، حقوق این فرد را نقض کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک نهاد دیده بان سازمان ملل متحد روز پنجشنبه اعلام کرد اقدام استرالیا در اخراج یک مرد ایرانی از این کشور -- که 16 سال در استرالیا زندگی کرده بود -- به بهانه واهی مسائل مربوط به امنیت ملی، حقوق این فرد را نقض کرده است. 

کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد در حکم خود اعلام کرد: "تصمیم استرالیا در عدم صدور روادید دائمی برای "منصور لقایی" ، در حکم دخالت بی دلیل در امور خانوادگی این فرد بود."

این روحانی 54 ساله ایرانی در سال 2010 خاک استرالیا را ترک کرد. این امر بعد از ان صورت گرفت که مقامات استرالیایی مدعی شدند «دلایل قانع کننده‌ای در زمینه امنیت ملی» وجود دارد که برای این فرد روادید دائم صادر نخواهد شد. مقامات کانبرا هیچگاه دلیل این امر را به وی نگفتند. 

 استرالیا اعلام کرده است اخراج این فرد مطابق با قوانین این کشور و نیز میثاق بین المللی حقوق سیاسی و مدنی بود.

این کمیته مستقر در ژنو که درباره میزان پایبندی کشورهای جهان به میثاق بین المللی حقوق سیاسی و مدنی تصمیم گیری می کند اعلام کرد: اقدام استرالیا در عدم ارائه ویزای دائم به این فرد و مجبور کردن اعضای خانواده وی به انتخاب میان ماندن در استرالیا یا همراهی کردن پدر خانواده به ایران، حق حیات خانوادگی را نقض کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار