عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

اجرای ناصحیح مالیات بر ارزش افزوده در بخش تولید

موسوی لارگانی گفت: اجرایی نشدن مالیات به ارزش افزوده باعث نارضایتی تولیدکنندگان و صنعتگران شده است.

سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از مسائل مهم که از اوایل انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است و از جمله دغدغه‌های مسئولین کشور است رهایی از اتکا بر نفت و جدا شدن از تک محصولی است. 

وی افزود: یکی از راهکارهای پیش روی دولت درآمدهای مالیاتی است که به کمک آن می‌توان بخشی از هزینه‌ها را تامین کند. مالیات بر ارزش افزوده به عنوان یکی از انواع مالیات‌ها سالهاست که در اغلب کشورها عملیاتی شده و به عنوان روشی برای برون رفت اقتصاد از تک محصولی و منبعی برای کسب درآمد محسوب می‌شود. 

موسوی لارگانی گفت: در کشور ما نیز این نوع مالیات چند سالی مورد توجه قرار گرفته ولی متاسفانه نارضایتی‌هایی را به دنیال داشته است. از مهمترین علت‌های نارضایتی فراهم نشدن زیر ساخت های مناسب است. 

این عضو کمیسیون اقتصادی ادامه داد: عدم ایجاد بسته مناسب در نحوه اجرای مالیات بر ارزش افزوده دلیلی برای ایجاد نارضایتی صنعت گران و تولید کنندگان شده است. 

در اکثر موارد در رابطه با مالیات بر ارزش افزوده روندی که طی آن باید مالیات از مصرف کننده دریافت شود به درستی صورت نمی‌گیرد. 

موسوی لارگانی افزود: تعلق گرفتن مالیات ارزش افزوده به کالای وارداتی هنگام ورود و خروج به کارخانه باعث افزایش قیمت و وارد شدن فشار به مصرف کننده می‌شود. 

وی گفت: زمانی که پرداخت‌ها به موقع و به بهترین روش انجام نمی‌گیرد مشکلات باعث نارضایتی صنعتگران و تولیدکنندگان می شود . مشکلات به وجود آمده در برخی موارد موجب ممنوع الخروج شدن آنها و حتی مانع ادامه فعالیت می شود. 

موسوی لارگانی گفت: طبق فرمایشات رهبری مبنی بر حمایت از تولیدباید شرایط در کارگاه های کوچک به گونه‌ای فراهم شود تا سیستم‌های تولید افزایش پیدا کند ولی متاسفانه مشاهده می‌شود به علت اجرای ناصحیح طرح‌ها از جمله طرح مالیات بر ارزش افزوده قفل‌هایی به پای تولیدکنندگان بسته شده و آنها را با چالش رو به رو کرده است. 

انتهای پیام/ 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۰۸:۵۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
مالیات بر ارزش افزوده راباید از فروشنده به نسبت سودی از اجناس عایدشان میشود. خیلی ظالمانه است که فروشنده سود و ما لیات رااز خریدار بگیرد.
آخرین اخبار