سبقت‌گیری در فرمول‌یک زیاد از حد آسان است

راننده اسبق دنیای ‫فرمول‌یک مارک وبر‬ باور دارد تایرهایی که سریع به انتهای عمر خود می‌رسند، "دی آر اس" کمکی به جذاب‌تر شدن رقابت‌های فرمول‌یک نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران زمانی که در سال ۲۰۱۱ ‫پیرلی‬ وارد رقابت‌های فرمول‌یک شد، از این کمپانی خواسته شد تا تایرهایی تولید کند که با دوام نباشند.

از همین رو، مشخص شد رقابت‌ها را دیگر نمی‌شود با یک پیت استاپ به انتها رساند و رانندگانی که تایرهای نو بیشتری در اختیار دارند، می‌توانند در پایان رقابت آوانتاژ بیشتری داشته باشند.

به غیر از این، سیستم DRS وارد رقابت‌ها شد. بدین ترتیب که رانندگان اگر در فاصله یک ثانیه‌ای اتومبیل پیش رو باشند، می‌توانند با استفاده از این سیستم، راحت‌تر عمل سبقت‌گیری را انجام بدهند.

مارک وبر در اینباره گفت: در ورزش‌هایی مانند تنیس یا فوتبال، تغییرات فوق‌العاده‌ای را نمی‌بینیم. اگر در فوتبال دروازه‌ها را بزرگ‌تر بسازند، مسی خوشحال‌ نمی‌شود، چون او استعدادهایی دارد که دوست دارد به نمایش بگذارد.

وی افزود:متأسفانه مردم دوست دارند در هر رقابت حداقل ۲۰ سبقت‌گیری ببینند. دیگر این تبدیل به یک استاندارد شده است. به نظر من اگر تعداد سبقت‌گیری‌ها کمتر باشد هم می‌توان رقابت‌ها را برگزار کرد. این مشکل رانندگان نیست. آنها هم مجبورند با شرایطی که بوجود آمده، مدارا کنند.

مارک وبر اشاره کرد:اتفاق‌هایی رخ می‌دهد که باید به مردم مسائل تکنیکی و ورزشی را توضیح بدهیم که چه اتفاقی رخ می‌دهد.  وقتی با مردم راجع به ورزش فرمول یک صحبت می‌کنم، خیلی از آنها از "دی آر اس"، تایرهای سوپرسافت و سافت می‌ترسند و زمانی که تلویزیون را روشن می‌کنند، نمی‌فهمند چه چیزی را تماشا می‌کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: فرمول یک ، فراری ، مرسدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار