ادامه بمباران مناطق مختلف یمن/ 1250 یمنی، قربانی تجاوزات عربستان/ تظاهرات یمنی‌های ساکن آمریکا علیه آل سعود/ وضع اسفبار ساکنان عدن

در حالی که تجاوز ائتلاف موسوم به عربی به یمن همچنان ادامه دارد، سازمان بهداشت جهانی از افزایش آمار شهدا در این کشور فقیر خبر می‌دهد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، هواپیماهای سعودی حملات خود را به مراکز حیاتی و غیرنظامی در استان های مختلف یمن افزایش دادند. این حملات خسارت های زیادی به جا گذاشت. در این حملات شماری از غیرنظامیان نیز شهید و زخمی شدند. از سوی دیگر، مجروحان و شهدای کشتار ناشی از بمباران جنگنده های عربستان در محله الشعب صنعا، به بیمارستان های این شهر انتقال یافتند. منابع پزشکی گفتند در این حمله حدود پنجاه نفر شهید و زخمی شدند.

شبکه المسیره نیز در خبری فوری از حمله جنگنده های سعودی به مسیر رابط میان حریب و بیحان در استان شبوه خبر داد. خبرها از زخمی شدن چند شهروند یمنی در این هجوم حکایت دارد.

حدود 1250 شهیدد، حاصل تجاوز عربستان به یمن


سازمان بهداشت جهانی تعداد قربانیان یمنی را از 19 مارس تا 27 آوریل، (28 اسفند سال 1393 تا 7 اردیبهشت امسال) 1244 شهید و بیش از 5000 زخمی اعلام کرد. به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، سازمان بین المللی مهاجرت نیز اعلام کرد بیش از دوازده هزار شهروند یمنی به دلیل شرایط بسیار ناگوار در یمن مجبور شدند از نیمه ماه مارس گذشته تاکنون از کشورشان مهاجرت کنند. در میان مهاجرت کنندگان علاوه بر شهروندان یمنی، اتباع کشورهای دیگر نیز یافت می شود.


سازمان برنامه جهانی غذا نیز اعلام کرده بود به دلیل کمبود سوخت مجبور شده است ارسال کمکها و مواد غذایی را به مردم یمن روز به روز کاهش دهد، به طوری که هم اکنون کمک رسانی به این مردم آواره متوقف شده است. این در حالی است که سازمان ملل چندی پیش هشدار داده بود عملیات ارسال کمک های بشردوستانه به مردم یمن به دلیل کمبود سوخت بطور کامل متوقف خواهد شد.


تظاهرات یمنی‌های مقیم آمریکا بر ضد تجاوزات عربستان


شماری از یمنی های مقیم آمریکا با برگزاری تظاهرات در برابر ساختمان سازمان ملل در شهر نیویورک، خواستار توقف حملات جنگنده های عربستان سعودی به کشورشان شدند. به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، یمنی های مقیم آمریکا در تظاهراتی که در نیویورک برگزار شد بر لزوم پایان محاصره یمن و از سرگیری گفتگوهای داخلی در این کشور تاکید کردند. تظاهرکنندگان فریاد می زدند، سران عربستان سعودی جنایتکار جنگی هستند.


یمنی ها در این تظاهرات مخالفت کشورهای غربی با درخواست روسیه برای اعلام آتش بس انسانی در یمن را محکوم کردند. یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات گفت:«فردی که خود را رئیس جمهور قانونی یمن می داند دست به دامن کشوری شده است که نسبت به یمن کینه دارد. سعودیها کودکان و بیگناهان را در یمن قتل عام می کنند.» یک شهروند یمنی به المیادین گفت: «ما از همه یمنی ها در داخل و خارج می خواهیم تا پای میز مذاکره بازگردند.»


یکی دیگر از این افراد گفت: «ما از همه مردم یمن و نیروهای مسلح می خواهیم در برابر متجاوزان ایستادگی کنند و هرگز تسلیم نشوند. آنها یمن را بمباران و کودکان را قتل عام می کنند، اما در نهایت ما پیروز خواهیم شد. سعودیها در چهل سال گذشته عامل ویرانی کشور بوده اند.»,/p>

شرایط اسفبار ساکنان عدن


آسوشیتد پرس در گزارشی از صنعا به قلم احمد الحاج و مگی مایکل نوشت: صدها خانواده در عدن در خانه های خود به سبب چند هفته درگیری های شدید در مرکز شهر گیر افتاده اند و دچار کمبود مایحتاج اولیه شده اند. تنها راه کمک رسانی به آنها نیز داوطلبانی هستند که با قایق های قدیمی و فرسوده خود دارو و غذا را از بندر شهر به محله های شهر می رسانند.


مصیبت این خانواده ها فقط یک جنبه از بدبختی است که عدن گرفتار آن شده است. هواپیماهای جنگی ائتلاف تحت رهبری سعودی ها با حملات هوایی خود برای جلوگیری از پیشروی نیروهای جنبش انصارالله، شهر را در هم می کوبند.


زیرساخت های این شهر که زمانی یک میلیون نفر جمعیت داشت ، به شکل نظام مند ، یا در جنگ زمینی میان دو طرف و یا در حملات هوایی، منهدم شده است. سیلوهای شهر در حملات هوایی تخریب شده است و اکنون گندم نایاب شده و نانوایی ها با کمبود آرد مواجه هستند. در حملات دیگر هم هتل ها و مدارس -- حتی مراکز بزرگ خرید -- که کانون های تجمع نیروهای انصارالله و متحدان آنها بود، نابود شده اند. بیمارستان اصلی عدن هدف هجوم شبه نظامیانی قرار گرفت که بنا بر اعلام سازمان ملل، پس از فرار پزشکان و بیماران ، مردمی را که برای درمان در آن بستری بودند ربودند و با خود بردند.


محمد مطر ، از ساکنان شهر که در چند هفته گذشته همراه با همسر و هفت فرزندش در خانه اش گیر افتاده و هیچ آب و برقی در خانه ندارد گفت :«آنها ما را از گرسنگی می کشند.» وی گفت در این مدت با غذاهای کنسروی و خرما و برنج خود را سیر کرده اند. هنگامی که او تلفنی با آسوشیتد پرس گفتگو می کرد صدای عایشه، دختر چهار ساله او شنیده می شد که حرف پدرش را قطع می کرد و می پرسید :«جنگ تا کی طول می کشد؟ آیا تک تیراندازان تپه را ترک می کنند؟»


عدن یکی از جبهه های اصلی جنگی است که سازمان ملل و دیگر سازمان های امداد هشدار داده اند این کشور فقیر را به سوی فاجعه انسانی می کشاند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۵۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
لعنت خدا بر ال سعود وحشی و داعشی و زنده باد ملت مقاوم یمن و زنده باد انصارالله،ال سعود اسراییلی بزودی در برابر ملت مقاوم یمن زانو خواهد زد.
آخرین اخبار